• sign

Har någon varit på Aruba?

Jag undrar vad det kostar att leva där?? Dvs mat på restauranger och så. Funderar på om man ska ta all inclusive eller ej.

Mamma till Signebebis
  • Svar på tråden Har någon varit på Aruba?
  • Cerdrica

Ååååh, nä, har inte varit där men ööööönskar!

• menu

varmrätt kött + en öl går på ca 300,- kr...
    allt är jätte dyrt där! all inclusive hotellen kräver ändå 7-10,- kr extra per drink/öl om man vill ha specifika sorter...

vattnet är dock väldigt bra å drickbart, så de behöver man inte köpa.

Aruba är väll helt ok för att slöa på fina stränder å så, men i mitt tycke finns det mysigare resemål i västindien....

• menu

Ts: min absoluta favvo i hela världen är Tobago

men det finns ju många andra öar, beror ju på vad man vill uppleva, se å göra.. men just stränderna å solen kan du ju få på de flesta öar för den skull behöver man inte välja aruba...
    aruba är bara utbyggt för turister, allt som finns är för turister, det finns liksom inget annat där... därför är det väldigt bekvämt att vistas i, servicen är bra men priserna oxå därefter...
    Vi var på aruba förra året, valde det för deras bra sjukvård å tillgängligheten på alla medeciner från holland å usa. då vi hade vår lilla sjukling med oss på resan.
    som sagt man väljer resemål efter sina krav å prioriteringar...

• Cissi

Det är dyrt att leva där, dyrare än här i sverige..tyvärr.. Men det är det värt!

• Sessan Anna

ja o min man var där 2004 på smekmånad - HELT UUUUNNNNDDERBAAAART!!!

vi hade all inclusive men man fick  middagsvoucher (kuponger) som gällde på ett 10-tal olika restauranger så man kunde välja att käka på en ny restaurang varje kväll
    - otroligt bra service

jättefina stränder o trevligt folk MEN tyvärr väldigt dyrt - d är ju ett semsterparadis för amerikanarna därav oxå höga priser

men ni kommer inte ångra er  -  vi tyckte att d var paradiset o ville inte fara hem
    ska åka tillbaka nån gång.....

• menu

ni som tycker aruba är paradiset, hur många andra caribiska öar har ni varit på??? jag kan inte hitta annat än de höga priserna som man inte skulle kunna hitta på andra öar...
    fast det är helt ok resemål har inget emot ön i sig

• sign

ojdå... pls menu, vi ska ju faktiskt åka dit, resan är bokad... ta det negativa i en annan tråd

Mamma till Signebebis
  • menu

ts, fast så negativ var jag väll inte utan tvärt om sa att jag inte har nått emot ön... inget negativt alls, bara att det inte är nått speciellt...
    OK Jag kan faktiskt inte hitta en rad om att ni bokat resan dit, utan bara att ni tänker.. sorry.

• Therese33

Ja, vi var där på smekmånad och det är rena paradiset! Trodde att det skulle vara jättedyrt men det var billigare än på Mallorca. Fantastiska stränder, trevligt folk och jätterent. Rekommenderas varmt!

• menu

Therese33: inte har jag då någonsin sett dessa priser på mallis, trots att det nu inte är billigt i nått euro land heller men... he he...

• Therese33

Menu: Med tankte på att dollarn är så svag jämfört med kronan så blir det mycket billigare att resa till ett dollar-land än ett Euroland.
    Vi var på aruba i juni och vi gjorde av med mindre pengar där på mat än vad vi gjorde på Mallorca. Det kanske beror på var man bor men som sagt vi levde billigare på Aruba än på Mallorca!

Svar på tråden Har någon varit på Aruba?