• majatoby

simm blöja på babysim

Hej

har ni haft simmblöj apå era små när de är på babysim eller räcker deras badbyxa?

• Svar på tråden simm blöja på babysim
  • April Mamma

Nej, vi hade bara badbyxa.

• mammaNena

badbyxa med plast i. du får nog inte ha vanlig..

• getingmidja

Vi hade vanliga blöjbyxor när vi babysimmade, gick hur bra som helst!
    Skulle inte falla mig in att köpa simblöjor.

En man är aldrig äldre än den kvinna han känner på - Groucho Marx
  • C r e d o

Jag skulle inte klara mig ytan simblöjor eller badbyxa med plast. Superkul när de bajsar sitt lösa baby-bajs annars...

• MuminMy

De flesta babysim kräver tätad och godkänd babysimbadbyxa, hos oss säger vi att simblöjor är "okej" men att vi föredrar att de köper riktiga badbyxor.

Två skäl:

1. Tätade badbyxor förhindrar olyckor i bassängen. En olycka innebär stängd bassäng i 3 timmar och inställd verksamhet. Viktit att byxan passar, köp inte stort "att växa i" - köp rätt storlek!

2. Godkända babysimbadbyxor är inte tätade med plast. Badbyxor tätade med plast (som t.ex. de från lindex) gör att barnet får en extra flythjälp i rumpan eftersom de är FÖR täta (släpper inte igenom luft) vilket försvårar för barnet att lära sig flyta själv - vilket är ett av huvudsyftet med babysim.

En godkänd babysimbadbyxa kostar ca 100:- och har man lagt uppemot tusenlappen eller mer för en babysimkurs tycker jag det är dumsnålt att inte köpa riktiga badbyxor.

I tillägg vill jag också säga att man inte ska ha baddräkt på babysimbarn då vi vill att de har så mycket hudkontakt som möjligt, både med förälderna och med vattnet.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
Svar på tråden simm blöja på babysim