• Anonym (orolig)

Farligt sex?

Vi har inte sex så ofta, iaf inte så regelbunder. Vi har våra perioder om man säger så. När vi har sex skyddar vi inte oss på något sätt, utan avbryter samlaget när han kommer. Han kommer då aldrig nära mitt könsorgan. Jag har hört att det kan komma försperma, att man kan bli gravid ändå. Detta är något vi inte vill bli just nu. Kan vi fortsätta som vi håller på nu utan att jag blir gravid? Hur fungerar det, får killen "försperma" trots att han drar sig ur? Vill gärna ha lite "kött på benen" om ämnet. Jag vill inte ta några preventivmedel som p-stav, spruta, piller osv osv. Mina hormoner spökar med mig då. Sedan gillar vi inte att ha sex med kondom för att det tar bort så mycket av känslan, det är anledningen. Tack på förhand!

• Svar på tråden Farligt sex?
  • Anonym (så e det)

"försperman" kommer innan det går för honom,han känner det själv inte.du vet att det finns minipiller med mindre/inget alls hormon i?vill ni inte bli med barn hade jag nog inte heller haft mer sex...

• Anonym (Näcken)

testa näcken, eller andra knottriga kondomer, de känns mer naturliga. Vi använder dom när jag har ägglossning.

jag och min kille har också använt oss av avbrutet samlag i ca 6 månader och jag har inte blivit gravid..

• Anonym (mmmkay)

Jag blev gravid 2 ggr på det sättet...avbrutet...

Är alltså inte att rekommendera...

Har läst att i genomsnitt tar det 12 månader att bli gravid om man kör avbrutet.

• Anonym (mmmkay)

Kan rek. kopparspiral!

slippa hormoner etc!!

• Anonym (hmm)

Han drar sig ur när det närmar sig eller hur? Då är det redan för sent för då har försatsen redan kommit utan att han kände nåt.....har du då 5 dagar eller mindre kvar till ägglossning så finns risken att bli gravid helt klart

• Anonym

Vi har använt den metoden i 2,3 år utan att bli gravida. Då har vi barn sen förut. ALLA killar har inte försperma och därför funkar det för vissa (som oss) .

• Anonym

...och för oss, som använde oss av avbrutet i åtta år innan vi startade bebistillverkningen.

• 201201232

Om du inte vill ha något hormonellt preventivmedel så kan jag rekommendera en p-dator som heter Persona (www.persona.info). Den upptäcker ägglossningen och ger dig röda och gröna dagar. På röda dagar som blir omkring tio dagar i månaden för de flesta måste man använda kompletterande skydd som t.ex. kondom. På gröna dagar är det helt lugnt. Säkerheten är lägre än hos p-piller, men betydligt högre än om man kör avbrutet och vi har i alla fall lättare att motivera kondomanvändande om vi vet att den verkligen behövs...

• FruRundberg

Jag kan säga att jag å min fd kille hade avbrutet sex å den sista gången innan vi gårde slut så tyckte vi att vi var extra försiktiga med sexet så blev jag med barn..ödet ville annorlundan Nu är jag i v 17..  så om du inte vill riskera att bli med barn så skaffa spriral.. det är jättebra å känns inget.. finns både med å utan hormoner. Vi hade avbrutet i 8mån innan det skedde.. men även om det kanske funkar ett tag så är det änså rysk roullette du spelar. tycker jag.. va beredd påatt bli med barn om du fortsätter med det... Så slipper du gå igenom en abort eller ett oönskat barn.. så vill du INTE ha barn.. så tycker jag att du skall använda skydd av något slag!!

♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla grodan i magen!! BF 070706♥
  • FruRundberg

Ursäkta stavfelen.. har lite för bråttom när jag skriver..

♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla grodan i magen!! BF 070706♥
  • Anonym (orolig)

vad jobbigt det här är.. jag har provat många olika skydd och inget har funkat. så nu vill jag inte ha något i mig alltså "medicin" eller något som sätt i kroppen (om ni förstår vad jag menar). detta av många skäl. tänk en kvinna med svår pms..gångra det med 10 så vet ni hur jag var 24h med p-piller och p-stav. sedan gick jag upp i vikt (ca 5-10kg) och så fick jag MASSOR av finnar. känns bäst att allt är naturligt, fast vill som sagt inte ha barn (ännu). ser det enda alternativet att använda konom eftersom det verkar vara så himla stor risk att bli gravid. för hur vet vi om min kille inte får någon försperma????? vilken kondom känns mest naturlig? det var LÄNGESEN vi använde kondom så jag minns inte vilka som var bra, eller hur dom kändes. Ska testa näcken.. fast knottrigt låpter ju lite skrämmande :P

• Anonym (Näcken)

De är inte skrämmande alls, de känns mycket mer naturliga än "släta" använd ett bra glidmedel också, silikonbaserat helst...

• Anonym (annat?)

pessar då? Är poppis i usa iaf... Med spermiedödande medel då så klart. Lite bökigt, men kan sättas in en liten stund före och behöver inte göras mitt i akten, som kondomen menar jag

• Anonym (orolig)

Okej, okej.. Får se hur det blir. Har planerat lite annat mys nu ikväll (natt). Men ska vara duktig och iaf använda kondom. varesig jag gillar det eller ej. Man har ju sina behov :)

• Anonym (sexy)

Jag och sambon gick från p piller till kondom och vidare till avbrutet provad även säkra perioder i bland.
    Jag tyckte att avbrutet fungerade bra hade inga problem med att avbryta

• Anonym (sexy)

Jag och sambon gick från p piller till kondom och vidare till avbrutet provad även säkra perioder i bland.
    Jag tyckte att avbrutet fungerade bra hade inga problem med att avbryta

• Anci

Jag skulle inte chansa. Jag har p-stav. Fungerar jättebra för mig.

Svar på tråden Farligt sex?