• 91an

Tips på beg bil max 50.000:-

Tänkte börja kolla lite på en "ny" begagnad bil. Har i nuläget en 745:a -91 som jag börjar tröttna på pga allt strul som börjar komma...
    Tips mottages tacksamt på bilar som kostar högst 50.000:-

Kombi är inte så viktigt längre då vi inte längre använder den stora barnvagnen. Har kollat lite smått och kommit fram till att Mitsubishi Carisma kanske kan vara något? Känns som vettig storlek i alla fall. Någon som har en uppfattning om den bilen eller om andra modeller så skulle jag vara glad.

• Svar på tråden Tips på beg bil max 50.000:-
  • BigBoned

Behåll din 745a Mitt bästa tips. Lägg pengarna på den o laga den ist o köp nått roligare för pengarna.

• malleboy

eller kolla på volvo 940/945 från -92-98. dom ligger i prisklass runt 20-50.000kr beronde på utrustning, ålder, skick, modell och mil.

annars så håller jag med bigboned och behåll din 745:a och fixa det som börjar bli dåligt.

vad är det för nåt som börjar att strula för dig???
    kan en hel del om 740/745.

• Benganfans

Jag köpte nyligen en 745 en 88 tycker det är perfekta bilar inte mycket krongel och det mesta går att få tag i på skroten

• malleboy

varför är det fler än jag som tycker att volvo 745 från 88 är den bästa familjebil som har byggts??? har en själv. det är en 745 tic. från 1988. det är en mycket sen 88:a, kom ut från fabriken den 27:e december 1988 och är reggad utan katalysator.

• 91an

Jag tror egentligen också att det bästa är att behålla den... Blir bara så less när det strular...
    Felet för tillfället är att den går perfekt innan den blir varm. När den väl har fått upp arbetstemperaturen så vill den inte riktigt vara med längre.

• Benganfans

Problemet är att om du köper en bil för 50k så är det i läget så den börjar krångla precis som volvon... om du skall få något som inte börjar krångla dom första åren skall man lägga från ca 100k och uppåt...

• 91an

Benganfans: Precis vad jag också har insett... Jag får spara ett par månader till helt enkelt

• Ångan

en gammal subaru legacy utan att tveka.
    Det som är deras akilleshäl är rosten, men för 50k hittar du ett fint ex av turbo varianten. Då får du en bil som är praktisk, snabb och rolig, säker samt att den tar sig fram väldigt bra oavsett underlag tack vare dess 4-hjulsdrift.

• Hxr

Mazda Premacy.
    har en själv, supernöjd med bilen för dom pengarna, kört 1000 mil och inget att klaga på förutom lite vinande motorljud men inget man inte står ut med. kolla bytbil och blocket

• calemero

köp en mersca då åker du du bra och grannarna får hela huvet fullt med bekymmer (har själv 3 stycken och grannarna tror man är maffiaboss) :)

Svar på tråden Tips på beg bil max 50.000:-