Zoloft + alkohol
Är de ok att dricka om man äter zoloft? Hur mycket kan man dricka då?
Är de ok att dricka om man äter zoloft? Hur mycket kan man dricka då?
Det är ju jätteolika från person till peron!
Men min läkare sa att man inte skall göra det...
sen är det ju skillnad på att dricka å dricka.
Dricker man bar ett glas vin för njutningsskull kan det
ju inte varså farligt som att gå på värsta supafesten,för då
sllår det nog runt totalt...har en kompis som INTE klara att
dricka alkohol med Zoloft!
Jag har själv druckit vi å cider,jag tar det lugnt och det har
fungerat bra! bra å bra om ni förstår mig rätt....å det är inte ofta
jag gör det....inte ens på helg bara vid god mat å mys!
//tessan
Jag klarade inte av att dricka alkohol med zoloft, fick migrän hjärtklappning och yrsel mådde inte alls bra och detta bara på ett glas öl och ett glas vin, det är som pojkeflicka sa det är jätteolika tror att man måste prova sig fram om man kan eller inte kan dricka.
Det fungerar bra för mig att dricka. Jag klarar nog inte av samma mängd alkohol som innan men det får man försöka styra under kvällens gång. Min pappa äter också Zoloft och det är samma för honom, inga särskilda problem alltså.
Okej! har inte druckit något än.. men kommer nog göra de sen. Ska äta tabletterna i 1 år. Hur mår man dagen efter, mer ångest?
Läskigt ´med hjärtklappning och ysel..
Jag hade inga problem med att gå ut och dricka när jag åt zoloft. Hade dom i flera år.
Men det är nog olika kanske för olika personer.
total förvirring!!!! skulle aldrig göra om det ens för en million kronor!!!
Jag har ätit Zoloft i över ett år och druckit alkohol ibland. Jag har inte märkt någon större skillnad mot innan jag började med Zoloft. Möjligen kan man bli mer lättpåverkad än tidigare. Enligt min läkare är det inget farligt att dricka alkohol i måttliga mängder när man äter Zoloft.
Jag har faktiskt provat nu och det var inga problem den gången, blev berusad fortare bara (det är ju bra, billigt)
En kompis jag bodde hos tog zoloft och en kväll drack han öl. Slutade med att jag fick ringa ambulans. Var ingen rolig upplevelse. Men samtidigt så vet jag andra som gjort samma sak, och inget har hänt!
Drick inte alls.
Jag drack med Zoloften, det gick bra men kändes lite annorlunda. blev berusad fortare och fick jobbigare baksmälla än utan medicinen.
Prova dig fram försiktigt.
Riskaen finns att Zoloften slutar verka och att man blir aggressiv ...
Läser i instruktionen för Zoloft:
Du bör helst inte dricka alkohol under behandlingen eftersom det kan skulle kunna öka risken för vissa biverkningar.
Jag tycker inte antidepressiva och alkohol hör ihop alls, så jag slutade dricka alkohol när jag började med mina.
baksmälleångesten blir mkt värre för mig, men själva "ruset" är detsamma. men efter en riktig bläcka har det hänt att jag haft ångest i flera dagar efteråt... nu dricker jag måttligt, dvs blir inte dull, och då¨är det inga problem, men så fort jag dricker så mycket att jag blir lullig får jag ångest, ibland redan innan jag hunnit nyktra till...
däremot tror jag inte att det är akut farligt, så du får väl prova dig fram. dock blir man ju mer impulsiv av fylla, och det är inte alltid så lyckat vid depression. lättare att göra sig själv illa då....
Tacka för alla svar! Man får helt enkelt testa o se.. förr när jag drack fick jag ångest i flera dagar efter. Hoppas på att hålla mig till lite. Har typ inte druckit på ett år nu. Varit gravid o så.. Kram på er alla!!