• Pochahontas

Trådlös mus som lagt av! Hjälp!

Min trådlösa mus har fått fullständigt fnatt. Den funkar inte alls. Har bytt batteri - går inte ändå... Tryckte på den lilla connect-knappen undertill - funkar inte ändå...

Den är inte stendöd, för det lyser undertill. Det händer bara ingenting när jag försöker använda den... Någon som har nåt bra tips? Blir tokig snart om jag inte får använda min dator, ju...

Nu är hon här!!! ...våran lilla Elsa...
  • Svar på tråden Trådlös mus som lagt av! Hjälp!
  • 201201232

Sånt händer, den är nog trasig. Samma sak hände med en Logitech jag hade och jag hade självklart tappat bort kvittot.. Så jag köpte en med sladd istället för att slippa krånglet... ;)

• Pochahontas

Fast jag ger inte upp! Den SKA funka! Den är ett år gammal, och man inbillar ju sej att det ska hålla längre, eller hur? Är dessutom köpt ihop med trådlöst tangentbord som funkar utmärkt. Helst vill jag ju inte köpa ny heller, eftersom dom två jag har använder samma mottagare...

Och sladdar är det värsta jag vet! Det var ju därför jag valde en trådlös...

Ingen som kan ge mej nåt tips på vad som skulle kunna vara felet?

• vackrastarflow

har du provat starta om hela datorn?

• Gaztongirl

Installera om musen.
    Inget i närheten som kan störa överföringen? Något ni flyttat på eller så? Provat med en annan mus för att kolla kontakten.

• Pochahontas

Eftersom jag hade en hel uppsättning till av samma grejor som jag skulle ha till den andra datorn - sambons - så gjorde jag så här:

Jag tog bort både mus, tangentbord o mottagare. Satte dit det nya istället. Funkar utmärkt.

Installerade programvara och kopplade in "mina" grejor istället på sambons dator. Men samma sak där. Tangentbordet funkar, men inte musen... Grrrrr!

• 201201232

Den är helt enkelt trasig, samma sak hände med min. Förmodligen har själva radiosändningen slutat fungera så att musen fungerar i sig, men den klarar inte av att sända sin information till datorn. Om du har tur kan du hitta en fristående trådlös mus som klarar av samma mottagare som ditt tangentbord har.

Svar på tråden Trådlös mus som lagt av! Hjälp!