• lelita

skolor i Upplands Väsby

Hej föräldrar!

Vår dotter börjar skoan nu i höst och jag undrar hur det är med skolorna i Upplands Väsby, några som är bra? respektive dåliga?

jag har kollat på kommunens sida men vill ha lite mer inside informationCool om ni förstår hihiihi 

• Svar på tråden skolor i Upplands Väsby
  • conspirelove

Hej!

Jag har två barn i Smedbyskolan och den är för mig den bästa, underbar personal.
    Dom gick några år i Smedsgärds som nu ska stänga och där trivdes vi så där.

Vart i väsby bor du?
    Jag känner mig bara hemma i dom centrala delarna

• lelita

puhh äntligen fick man svar av nån vänlig själv, är ursprungligen från kista men flyttade till u-v för fyra år sen, bor på hasselgatan och trivs väl rätt så bra, har hört att vikskolan ska vara bra, var ligger smedbyskolan nånstans???

• Lindblomman

Bor du på Hasselgatan är det väldigt långt till Vikskolan....
    Smedbyskolan ligger i Smedby, det området som ligger på andra sidan centrum från där du bor. Bakom skogen från Marabou sett.

• lelita

ok, får åka och kolla upp den skolan i så fall!!!

Jo vikskolan är ju långt men det spelar nog ingen roll för oss så läng det är en bra skola, har ju hasselskolan exakt utanför fats många som jag har pratat med är inte nöjda med barnen där

• lelita

oj blev lite fel, de som har barnen där inte nöjda med själva skolan ska det vara

• Lindblomman

Ok, det kan jag förstå. Hasselskolan och hela Sigma är ju tyvärr inte den bästa delen av Väsby.... Har bott där flera år själv.
    Nu har jag inte så bra koll på hur skolorna i Väsby är annars, var länge sen jag gick ut grundskolan. Hoppas ni hittar nåt som känns bra!

• conspirelove

Då har vi nog träffats för jag bor också på Hasselgatan sen 2 år tbx. Skrattande

Bodde innan i smedby och där trivdes jag lagom bra, min syster bor kvar men det enda positiva med det området är att det är nära till just smedby skolan.

Nu är mina barn stora som går där 11 och 12 år, dom trivs jätte bra och deras lärare är guld värda, det är en liten buss resa varje morgon men det bryr dom sig inte om.
    Lilla Frida börjar på 6 års -08 och hon kommer INTE börja i Hasselskolan för där känner vi ingen alls som gått utan det blir Smedby för henne.

• lelita

conspire of love: vad roligt! hihhi

Själv så är jag inte i väsby så ofta utan tar mig turen till kista när jag kan, har bott här i 4 år snart och kan nog räkna på en hand så många väsbybor som jag känner annrs är det väl föräldrarna på gården som man umgås med en stund när barnen leker.
    Får man fråga just vad som är så bra med smedbyskolan? hur är det med mobbinge och sånt

• Hallonärtan

Jag har haft barn i Smedbyskolan och var INTE nöjd alls!
    Bråkigt och bökigt och ingen ordning kände jag!
    Runby Skola kan jag dock rekomendera. Ordning och reda..
    Sen finns det ju problem lite då och då i alla skolor...tyvärr.

• Jamson

Jag har barn i Runby skolan och jag är inte särskilt nöjd.
    Å andra sidan har jag inget att jämföra med eftersom de alltid gått där.
    Genom vänner och bekanta har jag i alla fall snappat upp att Hassel och väsbyskolan ligger på absoluta botten.
    Kan tyvärr inte säga att jag hört något positivt om Smedby heller.

Svar på tråden skolor i Upplands Väsby