• Anonym

Hjälp, kramper vid urinblåsan...

Skriver anonymt för jag tycker detta känns pinsamt och privat. Jag har fått sen igår några konstiga kramper längst ner i urinröret känns det som. De kommer då och då och börjar med långa mellanrum för att sedan bli tätare och sen gör det ont hela tiden några minuter och sen försvinner det. Känns verkligen jätte konstigt! Har aldrig känt så här förut. Har haft urinvägsinfektion många gånger men det känns inte alls så här. Det svider inte när jag kissar. Men kramperna är så att jag rycker till. Vet inte om det är urinröret eller om det är något annat (är alldeles vid klitoris). Är bara gravid i 14v så det kan inte vara barnet som trycker på. Någon annan som kännt så här????? Förstår inte alls vad det kan vara.

• Svar på tråden Hjälp, kramper vid urinblåsan...
  • Anonym

*puff* antar att detta väl inte är det vanligaste att ha direkt...

• porko

du har inte njursten då?det har jag haft under min förra grav.

• Anonym

Tycker jag borde ha mer ont då. För det gör ju inte ont förutom när jag får de kramperna. Har hört att njursten ska göra jätte ont bak i ryggen och så. Hur kände du det när du hade njursten?

• Anonym

Ingen som har någon annan idé på vad det kan vara? Har sökt på nätet men kan inte hitta något som stämmer in på det jag känner. Är som obehaglig kramp/smärta vid urinöppningen/klitoris.

• Anonym

Snälla, ingen???

• Anonym

puff puff....

• Anonym

sista försök till puff

• Pallas

Jag tycker du ska testa för UVI i allafall. Det kan ha konstiga symptom när man är gravid.

Annars är det jag kan komma på nåt som jag haft besvär med när jag varit stressad på toa och liksom tryckt på för att det ska gå fortare. Då har jag känt något liknande. Kisstet skla inte tryckas på utan bara avslappnat "ramla" ur en. Äh, kass förklaring kanske...

• penapöna

Tycker du ska prata med din bm, bara för att säkerställa att det inte är något med barnet. De kan ju testa för uvi också.

Hoppas det slutar snart, verkar obehagligt.

• Mirris

Finns ju nåt som heter njurbäckeninfektion (tror jag det heter iallafall) Har en granne som fick det för nåra veckor sen. När hon kissade så kändes det som om nån körde med knivar ända upp i magen på henne! Och det gjorde så ont att hon fick knottror på ena benet (vet inte om det är nåt symptom)

Men kolla med BM... behöver ju inte va nåt så illa.

• Anonym

Hej! Tack för era svar! Jag har ringt min BM och ska komma in imån och lämna urinprov. Hon trodde inte det var något farligt men visste väl inte direkt vad det var. Det är ju så konstigt. Grejen är ju att det inte gör ont när jag kissar utan det gör ont då och då. Har känt av det hela natten i stort sett. Väldigt skumt.

• MosterMaggi

Hm... jag känner igen det där. :( Det har nog inte med själva graviditeten att göra. Mer med urinröret.

Är du stressad? Spänner du dig eller skyndar på när du kissar? Jag har haft urinrörskatarr fler år än jag vetat att det finns ett namn på det, och hade min första UVI som bara liten flicka.

Är hjälpt av att dricka basiskt, vila mycket och hålla mig supervarm, plus äta vitamin E för slemhinnorna i urinröret. Har genom åren genomgått den ena värre behandlingen efter den andra när jag varit jättedålig, men detta funkar bäst. Det finns t o m medicin mot ofrivilliga trängningar att få (minns inte namnet) de hjälper olika personer olika bra. Tror du skulle kunna sortera under den diagnostiska hatten inkontinens.... men jag minns inte 100% (det är för jobbigt att minnas alla turer, orkar inte hålla järnkoll). Men som sagt. Att inte stressa + vila + värme + dryck med mineralvatten/bikarbonat/samarin gör iallafall mig gott.

• Anonym

Hej! Försöker ta det lugnt och vila mycket, får se om det hjälper.
    Det har inte gått över än tyvärr. Jag har nu fått värre. Känns mer som UVI nu och gör ont hela tiden för tillfället men det svider fortfarande inte när jag kissar. Lämnade in prov till MVC igår och de trodde svaret skulle komma idag och om det var något så skulle de ringa. Har inte hört något idag så antingen visade det provet inget eller så har de inte fått svaret än. Funderar på om jag ska gå ner till akuten sen och göra ett test där för nu börjar det bli riktigt obehagligt. Badade badkar idag det kanske var dumt.

• Anonym

Ja, de sa att de gjorde alla sådana tester när jag var på inskrivningen, tror jag i alla fall, för några veckor sedan. Har haft samma kille i 5 år med så jag hoppas verkligen inte att jag har fått det

• Pallas

vad bra att det också är testat iaf. HAr för mig att Klamydia kan ligga latent utan symptom och sedan "bryta ut" men jag är inte helt säker, det var därför jag frågade.

Lycka till hur som helst och hoppas du slipper besvären snart!

• Anonym

Pallas: ja, tack för förslaget. Man vet ju aldrig. Vill ha alla ideer jag kan få på vad detta kan vara. Känner mig kissenödig hela tiden nu så jag tror jag får gå ner och göra ett test sen. Känns inte så lockande bara att spendera fredagskvällen på akuten.

Svar på tråden Hjälp, kramper vid urinblåsan...