• Shk76

Orange i håret, Hjälp!

Är vanligtvis ljusblond, men har haft "mahognyfärgat" alltså ganska mörkt med lite rött i ett tag.

men fick för mig igår att jag ville ha tillbaka mitt blonda hår,la i blondering (swartskofs extra blond,)

trodde att detta skulle funka, men resultatet blev knallorange, jag ser alltså ut som pippi långstrump i huvet nu :-/....

skulle behöva akuta tips på vad jag ska köpa för något för att se normal ut igen i håret?? (helst idag!)

• Svar på tråden Orange i håret, Hjälp!
  • FaRieTaLe

Avfärgning eller att du färgar håret brunt. Inga som helst inslag av rött får förekomma.
    Uh, jag fick oxå helt orange hår när jag skulle färga!

• kim mi

du får nog köpa en förpackning till...jag har också råkat ut för det där några gånger..

• smurfis75

Aldrig ha blont på rött....

Du kan köra en brun färg/toning eller mahogny igen.

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • jengus

Hej har gjort samma misstag! Jag gick till frisören fick göra avfärgning å sen bleka håret igen. Kosta ganska mycket men det var det värt!! Lycka till!

***Jocke mitt liv,mitt allt.***
  • Elina mamman

köps mood blondering, de är de bästa om man vill få håret ljust (enligt mig själv) fast bäst är nog att gå till frissan. de fixar ju det bättre.

• Peos Mamma

Antingen bleker du en gång till eller så lägger du i en färg...
    Kram lycka till

• Flisan79

Köp en blondering som är askfärgad/silverblond. Ta en med mycket ask så att det neutraliserar det gula. Är själv fejkblondin

• silverkatt

Silverschampo kan funka, om det nu inte är för orange. Det brukar jag köra med.

• Flisan79

Kan tillägga att om resultatet inte blir 100% bra så kör en gång till eller köp silverschampoo.

• FaRieTaLe

Avfärgning kan du köpa på Kicks. Kostar runt hundralappen om du inte vill gå till frissan.

• Shk76

ok tack för svar, blir till att skicka ut sambon och köpa ny färg då.. hehe

vet att frissan är bäst, men vill gärna fixa detta idag(om det nu går..)

så tror att jag provar med färg kanske då?
    tips på bra märke?

• lummi

Köp lorealls sling och färg i ett kommer inte ihåg vilket nummer men en jätte korthårig tjej med ljusa slingor. färga håret med bara färgen då får du lite gråare nyans och det röda försvinner. Det funkade på mitt oranga hår.

PS Använd inte slingorna efteråt för det blir bara gul orange Lycka till

• Hellen68

Har också lyckats med det en gång... Såg värre ut än Pippi Långstrump. Till saken hör att jag skulle på kalas kvällen efter hos min kompis som är frisör och alla hennes frisörkompisar... Panik!
    Men jag köpte brun toning och la i och frisörerna på festen tyckte att jag var jättefin i håret... Ja dom skulle sett mej kvällen innan

• Shk76

Haha, ja det är ju verkligen inte kul att se ut såhär...

sambon ska ut här snart och fixa färg,har skrivit upp några alternativ (mood,pärlblond,loreals slingor med färg..)

och skulle inte detta heller funka, så provar jag med brun toning då, blir nog endå att jag får besöka frissan nästa vecka,och klippa av en bra bit, blir ju slitet...

men huvudsaken nu är ju att jag lyckas få en normal färg man slipper skämmas över

att man aldrig lär sig

• Rosen81

Blir det ok efter andra färgningen, men fortfarade lite gula inslag, så köp silver schampo. Då brukar färgen neutralisera sig rätt så snabbt.

• Shk76

Har nu färgat igen, sambon hade köpt moods "ljusblond" färg istället,
    det ser faktist bättre ut än innan, men är ju kritvit i hårbotten, och endå lite gulaktig i resten av håret, men nu är det åtminstone inte "knallorange"..

tror det får va såhär så länge,och på måndag går jag och köper silverschampo, det kanske gör susen på det sista..

tack för alla bra tips!

• I Love You Three

när det blev så för mig tog jag moods pärlblonda, den blir lite gråaktig i färgen men tar bort det oranga/gula och efter detta tog jag moods ultrablonda.. då blev ag blond igen:) jag hade rött innan

Svar på tråden Orange i håret, Hjälp!