amningspump?!
Råkade lägga tråden fel innan...
Vad har ni för erfarenheter av amningspump?
Är det nödvändigt och använder ni det ofta?
Vid vilka tillfällen??
Råkade lägga tråden fel innan...
Vad har ni för erfarenheter av amningspump?
Är det nödvändigt och använder ni det ofta?
Vid vilka tillfällen??
Mina bröst blev jättespända ett par dagar efter förlossningen, det var väldigt obehagligt! Det lättade när jag pumpade ut lite (fast det var ju även själva brösten som var spända, inte bara av mjölk)
Jag hyrde en pump på bb, för det var ingen jag hade tänkt på innan.. men det blev DYRT!! Minsta hyrperiod var 10 dagar, och så var det en grundavgift på typ 100kr, och dessutom bor jag 7mil från bb...
Iochförsig fick man behålla en handpump, men den gillade jag inget vidare...Man var tvungen att använda båda händerna, så det var lite besvärligt..
Blir jag gravid någon mer gång ska jag kolla efter enhandspump på typ tradera eller blocket. Det tipsar jag dej också!
Det är skönt att kunna pumpa ut lite om brösten är spända, eller om man ska iväg och någon annan ska kunna mata bebisen. Jag pumpade ut litegranna till smakportionerna i början också.
Just det ja, det finns enkla, tvåhands, ganska billigt på Apoteket, men jag röstar mer på en enhands! (fast jag har inte provat)
Jag kunde iofs inte amma så länge, men jag hade en vanlig handpump i plast från apoteket. Sen kan man hyra elektrisk från bb med om man vill. Iaf här i halland.
nån som testat Wittlestones amningspump??
Hur funkar den?
JAg hyrde också en från bb, men det blev jättedyrt! Jag önskade att jag hade köpt en egen istället!
Tack för svaren! Hoppas det trillar ner fler