• öppnalandskap

Vad köper man fina gröna fuskblommor?

Nu finns det ju massor med människor som tycker att det INTE finns fina fuskblommor, men det bryr jag mig inte om....
    Min fråga är till er som gillar fuskblommor/gröna växter, var hittar man de som är mest prisvärda och ser mest verklighetstrogna ut?

• Svar på tråden Vad köper man fina gröna fuskblommor?
  • Jonna74

Hej!
    Nuförtiden finns det fina naturtrogna plastväxter, till och med så fina att svärmor vattnar dom när man är på semester.... :)

Speciellt "ärtor på tråd", murgröna, tycker jag ser naturtrogna ut. Något som jag avskyr i plastväg är pelargoner och begonior i skrikiga färger.
    Men just gröna fina plastväxter har jag fått tag i på större växtcenter, möbelvaruhus och Bauhaus (eller hur det stavas)...

Lycka till!

Kram Jonna

• Sofie1979
    www.ellos.se har fuskblommor, sen vet jag inte hur de ser ut, men de har i alla fall.
  • Annahoj

Jag har köpt mina på NK och Wexter i Stockholm. De är superfina, så fina att min man vattnade dem i går!

/J.

• öppnalandskap

Tack till er alla! Då skall jag kolla in era förslag!!!!

• chase

Jag använder nästan bara oäkta blommor, t ex buxbomsbollar i plast, plastorkideer. Jag köper mina i inredningsbutiker och på stora billighetsvaruhus för blommor t ex Blomsterhallen.

Just pelargoner eller skrikiga begonior som någon nämnde är fula för där syns det ju att de är oäkta.

Apropå buxbomsbollar, är det på väg att bli ute?

Svar på tråden Vad köper man fina gröna fuskblommor?