• Blåkråka

Varför lägga tappad tand i vatten?

Jag har hört att man ska lägga en tappad mjölktand i vatten, men har inte begripit varför.. Man kan väll ändå inte förvara den där i all evighet..

Har jag missat något i detta med att lägga i vatten? Informera mig gärna!

• Svar på tråden Varför lägga tappad tand i vatten?
  • LyNxQ

Det är väl bara för att tandfen ska komma och byta ut tanden mot en peng?

• mammutten81

så att den förvandlas till en peng under natten, eller så att tandfen förvandlar den.

• LyNxQ

vi gjorde aldrig det när jag var liten...

• Tant Groda

är det inte för att tandfen ska komma med en peng??

när jag var liten så la jag den i vatten och så undernatten kom tandfen och tog tanden och gav mej 5kronor!

• Gumlan

tandfen kommer ju på natten om man lägger tanden i ett glas med vatten, hon tar den och byter den mot en peng juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu hänger du inte med alls??

• Blåkråka
    jag trodde den skulle under kudden för det!!! stackars fe som måste plaska runt för att få tag på den! *skrattar*
  • MansonDust

Ah, det ska ju ligga en peng där sen på morgonen

• Coccolina

Precis man la den i ett vatten glas och på morgonen låg det en fin blank peng där istället
    Mamma har forfarane alla mina och brorsans mjälk tänder samlade i varsin låda med varje tand i sin lilla påse med datum på när vi tappade den lite äckligt visst men samtidigt lite sött

• Coccolina

Tror glaset är att föredra framför kudden då tandfen riskerar väcka barnet om hon skall rota under kudden

• mammutten81

Mamma har också alla mina kvar i en träburk för tänder.usch..haha.

• LyNxQ

annars kan man lägga den i cocacola, då försvinner den tydligen av sig själv efter ett tag... dock utan pengautbyte..

• LyNxQ

ligger den bara tillräckligt länge så kan den nog bli mindre iallafalll...

• Smurfan JM

Nejnej, inte tandfen.
    Man lägger tanden i vatten så VÄRPER den en peng, samtidigt som tanden själv är kvar. ;)
    Jag och mina syskon har våra tandburkar (alla personliga) kvar på en hylla hos föräldrarna. De flesta mina har spruckit - den enda som är hel är sista kindtanden och den svarta...

• mammutten81

ja, det säger jag inte emot.

• Blåkråka
    Jag ska gå o köpa en burk för var barn från indiska för tänder!!
Svar på tråden Varför lägga tappad tand i vatten?