• Afrodite6

Åka skoter/pulka?

Hej!

Fråga 1:

Vår son är snart 3 månader.
    Vi är sugna att köpa en babypulka, en sådan med sele i. Är det förtidigt att han får åka korta stunder?
    Han är väldigt stark i nacken för sin ålder tycker vi, även Bm.

• Svar på tråden Åka skoter/pulka?
  • Kajak

Vi har vänner som åker ut på skotertur när deras barn är småa.
    Dom brukar sitter framför förare så han/hon har koll på barnet.

Vi har oxå skoter, ska ut på skotertur så fårt det kommer mer snö.
    men hann med några tur i november då snöväder kom tidigare.
    då var flickan 6 mån o hon trivs.
    Ni kan åka så länge ni ser att pojken trivs eller så.

Ha det såå kul på skoterturen!!!

• Fia86

Låt inte barnet sitta bakom skotern bara.. Shitt vad avgaser man får i sej! Har själv åkt i en pulka med kapell tidigare.. Helt snurrig blev jag..

• mickz
    Fia86 skrev 2007-01-20 16:07:44 följande:
    Låt inte barnet sitta bakom skotern bara.. Shitt vad avgaser man får i sej! Har själv åkt i en pulka med kapell tidigare.. Helt snurrig blev jag..
    VA? Nä de ha då aldrig ja känt.
    Afrodite6 skrev 2007-01-20 15:59:53 följande:
    Hej!Fråga 1:Vår son är snart 3 månader.Vi är sugna att köpa en babypulka, en sådan med sele i. Är det förtidigt att han får åka korta stunder?Han är väldigt stark i nacken för sin ålder tycker vi, även Bm.___________________________________ ____________________Fråga 2:När började era barn åka skoter och skoterpulka??Vår son är som sagt 3 månader.. är det för tidigt?
    Babypulka vet ja inte vi ha aldrig använt vår. Men skoter åkte vi då alex var 2 ½ månad å de va inga problem!
    It´s not the fart that kills it´s the smell
  • 83maria

Det är väldigt mycket avgaser i en skoterpulka. Avgasröret släper ju ut alla avgaser mot pulkan. Finns förlägningsrör som man kan koppla på så att avgaserna kommer bakom pulkan.

• sagogryn

Vi åker skoter på en så kallad vedsläde, som är helt öppen. Jag sitter mot ett ryggstöd och håller bebis i famnen mot mig.Inga problem och avgaserna far ut i luften. Vi kör sakta.

• nicke nyfiken76

Vår son äkte skoterpulka första gången när han var 2 månader. vi har en med kapell och ett sånt där rör så att avgaserna inte kommer in.

Jag satte honom i bilstolen och satte ner den på golvet mellen mina ben. Den sitter fastkilad där och rör sig knappt ur fläcken. Jättepraktiskt om man mot förmodan skulle tippa med pulkan.

Svar på tråden Åka skoter/pulka?