• Agoo

Gruppintervju??

Någon som varit på en sådan och kan berätta hur det går till??

• Svar på tråden Gruppintervju??
  • Snäckan05

Jag har varit på en sådan. Precis som en vanlig intervju när det gäller frågor som de ställde. Där jag var så ville de se hur man fungerade i en grupp, vem som tog för sig osv.

Fick inte jobbet för de behövde folk med en speciell kompetens som jag saknade.

• Agoo

men ställer de frågorna till en person inför hela gruppen??

vem som tar för sig? ja då får ja ju inte jobbet... är ju inte den som tar för mig på det sättet...

• Agoo

nån mer som varit på en gruppintervju o kan berätta ?

• Snäckan05

På den jag var ställde de frågor direkt till dig och även frågor till gruppen. Sen var det så att de ställde en fråga till en person och så kunde de fråga dig hur hade du gjort.

• Gisney

På den intervju jag har varit så har en och en fått presentera sig och berätta lite om sig själva och sedan har man fått diverse frågor av de som sköter intervjun.

• Jontes mamma

Jag var på en i tisdags och ska på en till på onsdag. Först fick vi börja med att presentera oss själva, vad vi sysslat med och vilka utbildningar vi hade. Sedan fick vi tala om varför vi skulle passa för just den tjänsten. Och sedan fick vi ställa frågor. Det var allt som hände på den gruppintervjun. Har inte fått reda på än om jag har gått vidare till enskild intervju.

• sanne77

Jag har varit på en.
    Då berättade dem om företaget för hela gruppen och vad det gick ut på osv.
    Sen var det två st som intervjuades oss en och en.
    man fick bara träffa den ena.

• sakoline

Vad var det för slags jobb???? Om det är inom nån speciell bransch menar jag?

• Agoo

Puh.. är så nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen... HOPPAS det blir så som Sanne77 skriver...

IKEA är det jag ska på intervju för... om det var det du menade sakoline ?

Hur mycket ska man berätta om sig själv ?

• Poena

Jag var på en för några år sen till ett jobb som telefonist. Då hade de först en genomgång om företaget och kort om tjänsten (vi fick fråga undertiden samt att de slängde ut några frågor som vem som fick svara på). Sedan fick vi kort presentera oss. Därefter parades vi ihop två och två och fick agera efter ett manus (telefonsamtal) och ett antal intervjupersoner gick runt och lyssnade på oss.

- Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • sakoline

Poena: USCH vad hemskt. hade gått hem.

• Agoo

Åh jag är SÅ nervös... har nyligen haft magkatarr också så det gör det hela ännu värre

• Agoo

nej... på torsdag ska jag iväg men fattar inte hur jag ska klara det när magen börjar krångla igen

Och gruppintervju av allt.. herregud!!!

Nån som har nått tips vad det är jag ska ta med när jag ska presentera mig själv ? liksom tar man med egenskaper om sig själv där också eller vad ?

• Agoo

Puffar på lite!

Ingen som har något tips på hur man kan presentera sig o va man bör ta me ?

Åker imorgon så kommer inte åt någon dator sen fram till intervjun...

• sakoline

Har ju inte själv varit med om det men tänker att man måste nog visa hänsyn mot de andra och visa hur man är i grupp, vara trevlig och sådär.

• Kahlua

Saja-

Jag var på gruppintervju för ett par år sedan. Var också sjukt nervös och nojig innan. I onödan får väl tilläggas.

Det viktiga är nog att du slappnar av och inser att alla är precis lika nervösa som du. En gruppintervju är på sätt och vis "lättare" än en vanlig intervju i och med att du inte får lika många frågor och att fokus inte enbart ligger på dig.

Vad gäller presentationen: Tala om vad du heter, vad du gjort tidigare (utbildning/arbete) och säg lite kort varför du vill ha det här jobbet. Le, var trevlig och verka intresserad.

Var lite framåt, förbered ett par frågor som du kan ställa till intervjuaren. Om man sitter heeelt tyst och stirrar i bordet är det ju lätt hänt att man blir förbisedd i slutändan.

Det kommer säkert gå jättebra! Förbered dig på samma sätt som du skulle göra inför en "vanlig" intervju.

Lycka till!

• Agoo

Tack!!

Jag hoppas det kommer gå bra... är det många omkring mig som jag inte känner så har jag ju svårt för o öppna munnen o prata... är ju blyg till en början men det lägger sig efter ett tag!!!

denna nervositeten e ju skitjobbig!! Usch! E så nervös att jag knappt kan förbereda mig

• MiaAnnette

jag var förra veckan på en gruppintervju till en position som säljar, det upplevde jag som förnedrane och pinsamt.. Först frågor i grupp, sen skulle man sitta och läsa upp ett manus då alla titta på, sen sa de direkt om man fick jobbet eller inte, om inte sa de öppet vad man har för "Fel". Blir det nån mer sån intervju går ja hem...

Imorgon har ja en anna intervju, håll tummarna!

• bebben Elias mamma

Jag var på en gruppintervju i Spanien. Det var för att jobba på ett varuhus. Man satt ca 10 personer i ett rum så berättade chefen lite om företaget, sen fick alla berätta lite om sig själva, på vilken avdelning vi skulle vilja jobba på.

Sen fick vi fylla i papper med massa information bl.a. vad våra syskon hade för yrke, hur mycket vi vägde, ja allt möjligt. 4 sidor. Sen fick alla tjejer frågan om de skulle tacka ja om de fick jobb i fiskdisken.

Det var inget nervöst alls, kändes som när man gick i skolan, chefen frågade också frågor rent ut, men jag svarade inte och fick jobb, och de som svarade fick inga jobb vad jag minns, så jag tror inte att man måste vara så himla framåt alltid.

Svar på tråden Gruppintervju??