• Signatur

Någon mer som måste dricka näringsdryck? VIlken smak föredrar ni?

Jag har gått ner så mycket i vikt pga illamående och kräkningar att min läkare har satt in näringsdryckstillägg. Det smakar pyton och jag undrar om någon kan rekommendera någon smak.
    Mocca går inte alls.
    Choklad kommer iaf inte upp, ävan om det inte är så gott direkt...

Vågar knappt prova fler sorter, någon som testat någon av följande:
    Banan
    Skogsbär
    Jordgubb
    Vanilj
    Aprikos

• Svar på tråden Någon mer som måste dricka näringsdryck? VIlken smak föredrar ni?
  • Prick

Aprikos är faktiskt gott...jag jobbar på ett sjukhem där gamla dricker dessa o jag har själv smakat så aprikos e helt ok faktiskt...skogsbär o vanilj går dom oxå!! De är mina tre favvosar efter att jag själv smakat!
    Hoppas du hittar rätt för dig o hoppas du mår bättre!!
    /anki

• Lolitatvå

När jag hade anorexia fick jag dricka näringsdrycker.Skogsbär tyckte jag om(var inte så tjock).Jag kommer inte ihåg så bra men jag har för mig att de klara(inte tjocka) näringsdryckerna var mest ok..

• Sini

Hej. USCH jag vet hur illa vissa kan smaka. JObbar som kock på ett sevicehus och jag "måste" smaka på allt sånt där. SÅ jag kan rekomendera dig att pröva dom KLARA näringsdrickorna. Den klara päron är helt ok. ...

Hoppas att du hittar nu någonting som passar dig

• Sini

Hej. USCH jag vet hur illa vissa kan smaka. JObbar som kock på ett sevicehus och jag "måste" smaka på allt sånt där. SÅ jag kan rekomendera dig att pröva dom KLARA näringsdrickorna. Den klara päron är helt ok. ...

Hoppas att du hittar nu någonting som passar dig

• Signatur

Jag tycker också bättre om de klara dryckerna, men de innehåller inget protein, så tyvärr är dessa inget val just nu.

• Jennelii

Jordgubb har jag testat, den smakar milkshake...mmmmm.....

Vanilj smakar som köpt play doh lera luktar =)

Jag har testat en "klar" men minns inte riktigt vad det var, nån blandad med ananas i eller nåt men den smakade som tjock stark saft, klarade inte av den...
    Testa jordgubb, fast det kanske är olika på märken? Om det nu finns olika men den var verkligen urgod.

• A lie

Som sini skriver rekommenderar jag dom klara (jobbat extra inom älderomsorgen och man måste ju smaka vad man trycker i de gamla..) De som är mer mjölkiga smakar hemskt, de klara är mer som saftsoppa typ.. Eller var i varjefall då...

• Sini

Man kna ju pulver berika maten med en massa,
    Energi, protein jaa det finns masor av allt i detta ämne.
    Men det farliga är ju om man BErikar maten med "berikning" ska man hålla måttet annars kan det bli farligt för kroppen. Good luck

Svar på tråden Någon mer som måste dricka näringsdryck? VIlken smak föredrar ni?