• Fernandita

Vad äter ni för go middag på lördagkvällen?

• Svar på tråden Vad äter ni för go middag på lördagkvällen?
  • mooogn

Hade jag kommit ihåg att köpa ägg så hade det blivit köttfärsbiffar med oregano, klyftpotatis, tomatsås och yoghurt-/fetasås. Nu har jag bara tinad köttfärs som jag inte tänker laga köttfärssås av! Några förslag?

Vad äter ni?

• Coccolina

Mamma och jag tar schnizel med pommes och bearneise sås...
    Inte nyttigt men gott Dessutom har vi ätt nyttigt til 80% denna veckan och vi har bestämtatt nyttigt tl överdrift int eär nyttigt för vårt humör

• Fernandita

Taccos, taccos, taccos! Känner mig så barnsligt omogen ikväll...e trött..... ; )

• littletiger

Djupfryst Bacon & Broccolipaj som jag värmde i micron och så lite sallad till. Kanske inte mest näringsrika maten men det var allt jag orkade göra...

• soffan82

väntar på Grekisk mat MUMS

• Neline

En stark pizza!!! Kanske sätter igång nåt Flört

• Snusan

Lasagne kanske. Själv är jag gräsänka idag, så jag tänker sitta framför tv:n och äta en färdig-pizza. Nice.......

• Snusan

Mitt svar var alltså till Mooogn

Lasagne kanske. Själv är jag gräsänka idag, så jag tänker sitta framför tv:n och äta en färdig-pizza. Nice.......

• Standly

Middagen blev quorngryta & bulgur. Snart är det ostbricka som gäller....mums!

• Granbarr

Förrätt: Toast med avocado, creme fraiche, röd lök och löjrom. Dock inget bröd för mig.

Varmrätt: potatisgratäng och smördegsinbakad älgfilé med ädelost i också.

Efterrätt: Inget!

Mycket gott röd vin till!

• mooogn

Snusan: Tack för tipset! Hade också funderingar på det men jag gör bara lasagne med Kelda ostsås och har inte det hemma heller *S* Nåväl, kan väl kanske slänga ihop något; brukar göra det.

• mooogn

Nu har jag kommit på det! Det blir lite "arabisk" touch på det hela: Köttfärs och röda linser kryddad med spiskummin och koriander, couscous med russin och mandel i (hehe, från en glöggpåse) och en sås av yoghurt och fetaost. En märklig men, förhoppningsvis, smaklig mix av det jag har hemma *S*

• mooogn

Eller... Det kanske blir mer "orientaliskt" efs linserna ingår... Nåja, det blir mat iaf!

• Fernandita

hahahah usch vad jag är mätt...... godis på det och lite glass kanske och läsk så klart..... undrar varför man mår så dåligt efteråt?

Svar på tråden Vad äter ni för go middag på lördagkvällen?