-
-
Svar på tråden Vid vilken ålder började ni med framåtvänd barnstol i bilen?
-
våran tjej började sitta så trångt i sin stol vid 3års ålder,så då bytte vi.
-
Samma med våran äldsta dotter, får se hur länge den yngsta kan sitta bakåtvänd innan hon växer ur sin.
-
Har inte kommit så långt än eftersom Neo är 10 månader, men dom rekommenderar ju att man har dom bakåfram så länge som möjligt, gärna förbi 4 års ålder.
Får se hur länge vi har Neo bakåfram, kanske när det blir för trångt för benen (går inte att skjuta fram passagerarsätet längre än som det är nu, så det finns ont om benutrymme att växa i...). -
Precis så som du skriver var orsaken till att vi var tvungna att byta, benen fick inte plats.
Meli 8 Stef skrev 2007-01-20 19:01:19 följande:Har inte kommit så långt än eftersom Neo är 10 månader, men dom rekommenderar ju att man har dom bakåfram så länge som möjligt, gärna förbi 4 års ålder.Får se hur länge vi har Neo bakåfram, kanske när det blir för trångt för benen (går inte att skjuta fram passagerarsätet längre än som det är nu, så det finns ont om benutrymme att växa i...). -
Vår äldsta dotter satt bakåtvänd tills hon var över 4 år. Vi köpte en framåtvänd när hon var 3 år som hon hade när vi åkte i den andra bilen. Men när vi åkte fram och tillbaka till dagis åkte hon alltid bakåtvänd.
Vår mellantjej åker fortfarande bakvänd och kommer förhoppningsvis göra det lika länge som storasyster. Vi har köpt en stol till som lillasyster kan ha när hon växt ur babyskyddet. -
Vi vände Milo frammåt sommaren innan han fyllde 4 år, han är född i oktober.
-
Vi tänkte vid 4 års ålder så ska vi göra det..Det är ju säkrare för små barn som sitter bakåtvända
-
Vi har inte bytt ännu och jag hoppas vi slipper innan hon fyller 4. Men hon är lång, så lång att huvudet snart sticker upp för mycket.
Att byta för att det är trångt för benen köper jag inte, hellre brutna ben än bruten nacke -
Håller med dig, de kan faktiskt sitta med benen lite i kors. Det gör min tjej, hon klagar inte.SaramedM skrev 2007-01-20 19:57:22 följande:Att byta för att det är trångt för benen köper jag inte, hellre brutna ben än bruten nacke
-
Ja hellre ett brutet ben än bruten nacke!!!
Aldrig före 4 år här.