• jessikapersika

rakpermanent??

ngn som gjort det?? hört att de finns en som är skonsamare för håretnu.. en kompis syster har gjort det å det blev sååå fint..

jag använder ju platttång var å varanna dag så känner att de hade varit så mkt lättare me rak permantent...

har självfall så det är inte superkrulligt..

ngn me erfarenheter??

Filip Viggo 060319, mammas och pappas busfrö
  • Svar på tråden rakpermanent??
  • JagoMellivelli

vill gärna veta vad de kostar annars...

• jessikapersika

ja.. kompisens syrra hade betala 1200 för klipp och permanent

• Jasusu

Jag hade velat prova Opti Smooth's..det ska tydligen vara jätte bra.

Det kostar ca 1000-2000kr men då håller den tydligen i flera månader även fast man blöter håret
    Jag har provat vanlig rakpermament hemmaoch hos frisör (tror det kostade runt 1000kr) och det blir rakt men så fort man har blött håret så blir det frissigt.
  • April Mamma

Nackdelen med rakpent är ju att håret  tappar volymen oftast..håret kan lätt bli stripigt..Jag funderade också på det förut för jag plattar håret nästan varje dag *Stackars hår*

Men det ska ju finnas en "ny" variant, där man har i något i håret + sedan plattångar det..
    tror att det var på www.hollandhair.se

• Jasusu

April mamman

Ja..hollandhair har Opti Smooth som jag pratade om.
    Det håller tills håret växer ut...super smidigt ju.
  • jessikapersika

va? blir de lockigt när man blöter det?? de sa inte min kompisa syrra.. hon sa att de blir lite mer vågigt när de är blött. men kammar man de så trokar de rakt..

om de förstörs så fort man tvättar de kan de ju inte hjälpa å rakpermanenta väl?

• Jasusu

jessika

Hon kanske har provat opti då?
    Den ska klara av hårtvättar och man gör de på salong och det tar ca 3-4 timmar
    För de rakpermanenterna som jag har provat,de kan man köpa på burk för 80kr och göra hemma.
    De håller inte så länge..man har i krämen i 40min eller nått sånt.
  • jessikapersika

ok.. jag menar en sådan på salong.. det är det jag har tänkt göra.. å det ska hålla 3-4 månader sa de på christers hair team..

• Jasusu

I gbg?

Jag satt nyss och försökte hitta någon som gör Optic i gbg nämligen för jag vet att de gör den i Sthlm
    För jag fick fram christers sidan men det står inte om det verkligen är den.
    Så när man tvättar håret så håller sig det endå rakt hela tiden så man slipper platta det efteråt??
  • jessikapersika

jag vet inte vilken hon gjorde.. men enligt deras hemsida har de ju en som är mkt skonsamare för håret.. jag mailde dom nu å fårgade vad de kostar å göra det..

å ja.. hon sa att det blir rakt .. hon låter de lufttorka... hon har inte korkskurvar utan mer vågigt hår i sig....

• Jasusu

Fast ni har inte så lockigt hår som jag har ser jag-....eller iaf inte du.

Deras behandling kanske inte funkar på mitt hår..
  • jessikapersika

jag har säkert platttångat de på de korten här jag har korkskruvar i nacken bara... sen är de mer vågigt i hela håret...

undrar om man kan sätta permanten bara på längderna? jag har rakt hår på överhåret liksom.. å sen kommer vågorna efter käkbenet typ

• Jasusu

*ler*

Jo men jag har väldigt frizzit och till gränsen till afro..ett blandhår som är svårt att styla.
    Kan inte ens kalla det vågor eller korkskruvar
Svar på tråden rakpermanent??