• elvin dräd

Porr och tonåringar

Jag måste fråga. Ni som har tonåringar, hur har ni hanterat att era tonårsbarn eventuellt kollat på porr. Typ att ni hittat porrblaskor under deras huvudkudde?

• Svar på tråden Porr och tonåringar
  • Lisa 74

Nu har inte jag någon tonåring, men man har ju varit tonåring själv. Det är väl inte något man behöver låtsas om att man vet, låt dom kolla, det gör ju tonåringar i alla fall.

• Lorina

Har han porrblaskor under kudden är de antagligen våra! Ser inte det som ett problem. Jag har pratat med han och han vet vad som gäller och vi är överrens. Varför göra en stor grej av det? Prata med h*n o se vad h*n tycker. Sen om det inte är tillåtet i ert hem så får de ju ta det.

• Nyfiken gul

ja... tonåringar har också rätt till ett eget privatliv...

Vår dotter på 12 år börjar smått intressera sig för det motsatta könet o börjar hänga på mer vuxna sidor på nätet o köper vuxnare tidningar... = det går inte att undvika frågespalter om sex och därmed är nyfikenheten väckt...

Jag tänker så här.. Hellre en hyggligt oskyldig porrtidning  under sängen än konstigt porrsurfande på internet...

Men jag kommer aldrig lägga mig i mina barns privatliv så länge dom sköter det diskret o inte mår dåligt av det...
    Mina föräldrar la sig i mitt tonåriga  privatliv o det fick förödande konsekvenser....

• elvin dräd

OK. Men om man själv gluttar i tidningen och det verkar vara grov porr, gör det någon skillnad?

• elvin dräd

Ingen annan som har en åsikt?

• Lisa 74

När jag minns tillbaka för ca 20 år sedan då man själv var tonåring så förekom väldigt grova filmer främst bland killkompisar förstås. Det var väl ingen mjukporr i blaskorna heller, men jag tror ärligt talat att en normalt funtad person kan skilja på verklighet och porr. Jag tycker mina vänner från den tiden byggt upp normala kärleksfulla förhållanden trots detta.

Det beror i ofs på vad du menar med grovt-typ våldtäkter eller?

• elvin dräd

Grov porr= porr som man själv inte kan tänka sig att utföra kanske?

• Lisa 74

Det är nog svårt att undvika att han ser sånt i alla fall om han har kompisar, men om du känner dej obekväm med tidningar han har hemma får du väl konfrontera det. Det finns ju ändå lite mildare varianter, alltså bara utvik.

• Majken
    elvin dräd skrev 2007-01-20 20:34:26 följande:
    Grov porr= porr som man själv inte kan tänka sig att utföra kanske?
    Men det behöver ju inte betyda att det är för grovt för någon annan?

Hur gammal är tonåringen?

Jag tror på hederliga samtal om blommor & bin i största allmänhet och det viktiga är väl att de får med sig att man ALDRIG gör något som man själv inte vill - eller som ens sexpartner inte vill!
    Sex = respekt!
    Love my M-girls
  • elvin dräd

Ja det kanske blir svårt att undvika, jag har iallafall en 15 år på mig att förbereda mig mentalt på att reagera på det

Svar på tråden Porr och tonåringar