• KMJ

Bra skolor på söder i Stockholm??

Jag har börjat fundera på skola till min dotter. Hon fyller 5 år om två månader och vi bor på södermalm i stockholm.

Är det några som kan rekomendera bra skolor här på söder. Har funderat på Södermalmskolan eller Björngårdskolan efter som vi bor så nära de skolorna. Men står i kö till flera skolor.

• Svar på tråden Bra skolor på söder i Stockholm??
  • Belana

Bor du nära Hornstull, så är Bergundsskolan verkligen att rekommendera!!!

Det är en privat Bifrostskola, så de har läng kö. Men ibland finns det plats, så ring du!!! Fantastiska pedagoger, de leker in allt kombinerat med motorikövningar. Frank köar dit...

• mamsen76

Jag har hört att Mariaskolan ska vara bra

• mamsen76

KMJ: Får man fråga vilka skolor du står i kö till?

• KMJ

Vi står i kö till en privar skola i skanstull, kommer inte ihåg just nu vad den heter men det är Pysslingen AB som driver den de har ju många förskolor i stockholm.

Min dotter står också i kö till Bergsundskolan i Hornstull, men såg att deras kö är full förlänge sedan i min dotters årskull. Belana: bra att höra att denna skolan ska vara bra, får väll hoppas att det kanska finns plats endå.

• mamsen76

Ok, tack! Nu är min dotter bara drygt 3 men man börjar ju fundera på sånt redan nu. 

Har du hört ngt om Mariaskolan?
  • Gäspan

Tullgårdsskolan, Mariaskolan, Katarina norra ska vara bra skolor alla tre!

• KMJ

Jag har inte hört något särskillt om Mariaskolan men inget dåligt heller.

Jag känner inga här i stockholm som har barn i skol åldern.

Vet dock att Södermalmskolan fick något utmärkande pris för sin skola för några år sedan.

mamsen 76:Det kan nog vara bra att ställa din dotter i kö redan nu, då köerna till de privata solorna blir fulla ganska snabbt.

Gäspan: ärTullgårdskolan och Katarina norra kommunala skolor?

• Gäspan

KMJ: Ja det är dom! Min sjuåring går i Tullgårdsskolan och jag har en kompis som har barn i Katarina Norra, så jag är rätt säker på att dom funkar bra

• Tigerpluttis

Léstradska. www.vittra.se
    Min son går där och vi är super nöjda. Bytte dit från Gamla Maria/Södermalmsskolan pga synen på lärande.

Svar på tråden Bra skolor på söder i Stockholm??