• Anonym (Nyfiken)

Lars von Triers film Constantine

Har någon sett Lars von Triers film "Constantine"?

Var den bra?

Värd att köpa?

Berätta!

• Svar på tråden Lars von Triers film Constantine
  • Anonym (HarSettDem)

Hej Nyfiken!

Filmen heter "Constance" och är filmad av Lars von Triers bolag Zentropa, inte av Lars von Trier själv. (Såvida du inte menar science-fiction filmen "Constantine" med Keanu Reeves i huvudrollen?)

Både "Constance" och föregångaren "Pink Prison" är sevärda, men inget exceptionellt. Har inte sett den senaste filmen "Kvinnor kan!" - kanske någon annan kan skriva om den?

Om man gillar 80-tals glamour och sköna lyxiga miljöer kan jag starkt rekommendera Andrew Blakes filmer!! Prova t.ex. "Secrets". Kolla också in denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-9-193/m15886336.html

Lycka till!

• mandala

Hej...jag har sett den. Även Pink prison. När jag först såg den Constance hade jag aldrig sett en porrfilm tidigare. Det är lite mycket "vackert prat" men den är snyggt filmad och en bra film som inte är för mycket. Pink prison tycker jag är sådär, bäst är om man ser hela filmen men det är inte så ofta man gör om man inte ser den själv, sista scenerna är bäst där tycker jag.

Sen har jag sett en annan film som är för "honom o henne" och det är Tjejer kan. Den tycker jag är rätt bra. Också snyggt filmat. Ser ut som de gillar det. Men jag skulle nog rekommendera även constance.

• Anonym

Nja, det beror nog på vad man tycker om! Har sett Constance några gånger, och själva stämningen är fin, men scenerna glömmer man snabbt. Jag har en annan favorit "Zazel", med liknande stämning, men med lite häftigare scener. Min sambo var dock inte så imponerad...

Svar på tråden Lars von Triers film Constantine