Hur smakar chevré?
Jag undrar hur chevréost smakar?? Kan man lika gärna älska det som hata det?? Min pojkvän gillar t ex brieost, men hatar grönmögelostar...tror ni han skulle gilla chevré?? Eller är det typ som fetaost?
Jag undrar hur chevréost smakar?? Kan man lika gärna älska det som hata det?? Min pojkvän gillar t ex brieost, men hatar grönmögelostar...tror ni han skulle gilla chevré?? Eller är det typ som fetaost?
Gudomligt, fantastiskt underbart, härligt! Jag saknar det som tokig nu när jag är gravid. (Men jag har det kokat i mat, t ex lasagne)
Men det är rätt många som inte gillar det, kan ha ganska skarp smak, så lycka till med pojkvännen.
SKIT rent ut sagt men när den är uppvärmd så är den gudomlig. Jag älskar alla ostar utom chevre, och jag är tveksam till att din kille gillar den, men vem vet. Kram
Usch, chevré smakar som en get luktar!
Tycker inte alls om det!
oj vad svårt det blev...hm..ja, det är ju inget jag behöver bestämma just nu, det är bara det att jag kanske tänkte ha det som förrätt på nyårsafton...Då är det en toast man har i ugnen med osten på + lite honung över...Det smakar alltså bättre uppvärmd, Just, är den mildare på nåt sätt då eller?
Jag hatar allt vad mögelost är, men älskar chevré. Det är så speciell smak att man kan inte jämföra utan man bör nog prova. Men köp en bit och prova, bara en liten då vet ni ju helt säkert om han gillar det eller inte. Lycka till med middagen!
JAPP!!! mycket.
Uuuuuuuuderbart!!!! Prova också Soignon (tycker den är mildare i smaken än Chèvre), gärna ihop med strimlad rökt lax, ruccola, körsbärstomater, olivolja och massor av svartpeppar! *dreglar*
Men du har nog rätt, antingen gillar men det eller också avskyr man det. kan du inte köpa en liten bit och låta honom prova? Förresten avskyr jag också grön- och blåmögelost, men älskar både Brie och getost, så det är fullt möjligt att vara "sådan"!
Ok, kanske ska prova med en bit innan ändå! Tack alla för hjälpen!
Å Chevre är bara underbart! Den smakar lite strävt och salt och kan smula lite. Jag köpte faktiskt 1 kg i går! Varm med honung som du skriver Sötnos blir jättegott! Köp och provlaga innan om du är osäker, så brukar jag göra.
Nyss åt jag chevre på en rund kanelknäcke - kul brytning.
mmmmmm...jättegott!! Min son tål inte komjölk, men get klara han av så vi äter mkt chevre. Håller med om att den hara en speciell smak - ganska skarp, men dt kan skilja från ostar till ostar ibland är den mild, ibland skarp, nästan sträv på tungan.
Du får helt enkelt smaka!!