• Fastidious

Kan inte sova på vänster sida? Tappar hår?

Konstig överskrift..men såhär ligger det till iaf.. Jag är i v10.

Jag sover bara på rygg eller på höger sida/magen typ.. det går sen v6 inte att sova åt vänster/på magen för då mår jag illa..?? Någon mer som har varit med om nåt liknande?

Sen undrar jag också om det är någon mer än jag som tappar oerhört mycket hår?? Har hört att man inte ska tappa hår som gravid..Men jag tappar jättemycket.. så mycket att min frissa reagerade när hon tvättade håret på mig! Jag har gjort det sen mitt mf i oktober..men tycker det borde gå över snart??

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Kan inte sova på vänster sida? Tappar hår?
  • marre81a

hej.. De där med att tappa hår känner jag igen! men de berode inte på graviditeten för min del. utan när jag slutade med mina P- piller så började jag tappa massa hår.
    Hormonomställningar... Tappar lite fortfarande oxå.
    En graviditet innebär ju oxå hormonomställningar, så de är säkert därför du tappar hår.

• Damien och Adrian

Jag läste i gravidboken att man kan tappa hår, det är väldigt individuellt, men du hinner inte bli flintis skrev de och du får normal hårväxt igen efter förlossningen!

• Fastidious

Incommunicado: Thanx! Hoppas verkligen det!

• Beach

Jag tappade jättemycket hår efter mitt MF....Men nu är det tjockt igen.
    så det är bara så i en liten period. Men jag måste erkänna att jag blev lite rädd. Har liksom alltid haft tjock hår.
    Hade MF den 1:a augusti.

Svar på tråden Kan inte sova på vänster sida? Tappar hår?