Ni med erfarenhet av komjölksallergi - snälla svara!
Min niomänaders son har varit väldigt lös i magen i snart tre månader och bajsar 5-6 ggr om dagen. I princip alltid så fort han äter även om det händer att han någon gång hoppar över det eller att det kommer vid annan tidpunkt. Bajset luktar väkdigt illa och är kletigt. Han har aldrig i sitt liv bajsat någpon "riktig" korv. Han verkar dock inte ha ont i magen utan är glad och pigg och går upp i vikt.
Han har också vid 4-5 tillfällen haft en massa utslag på ryggen som ser ut som allergiutslag (små röda prickar), ibland ser det ut som myggbett runt prickarna. Dessa har försvunnit efter mellan 3-7 dagar varje gång och han verkar inte berörd av dem.
Funderar såklart på varför han är så konstig i magen och undrar om det kan vara mjölkallergi? Problemen började i samband med att jag drog ner på amningen rejält (han ammas nu inte alls) och började ge mer riktig mat, gröt och välling. Han har också haft en magsjuka och BVC påstår att det kan ta lång tid för magen att stabiliseras efter det, men inte ska det behöva ta flera månader??? Inga tecken på förbättring märks och det blir inte heller bättre av stoppande mat som morots- och blåbärspuré. Han får ingen annan välling än majsvälling som ju också ska vara milt och stoppande och jag vågar inte ge fruktpureér längre för de går verkligen bara rätt igenom. Men å andra sidan verkar han bajsa av ALLT...
Vet varken ut eller in - finns det någon med tips så tas de tacksamt emot!