• LiLja1980

Fler som har en blandis mellan Berner Sennen och Leonberger?

Hej!

Vore trevligt att komma i kontakt med fler som har en blandis mellan Berner Sennen och Leonberger att dela sina tankar med m.m.

Har en tjej som är 75 % Berner Sennen och 25 % Leonberger.
    Pappan är renrasig Berner Sennen och mamman var alltså 50-50.

• Svar på tråden Fler som har en blandis mellan Berner Sennen och Leonberger?
  • Snufserufs

Är det inte förbjudet att vara sådär söt??

• lindac77

Jag har ingen själv, men mina föräldrar har en Leonberger/Berner Sennen-blandras. Tror han är 50/50. Så otroligt söt din hund är!

Zorro (bilden är tagen i december -06)

När Zorro var valp. De bilderna är tagna i december -05 (han är född sept -05).

• Humörmamman

Vi har en Berner hane, grannen en Leonberger tik....
    Tror det hade blivit en toppen kombination!

• Jan H

Även om jag principellt är emot blandraser så måste jag säga att det var en förtvivlat söt liten valp. Leonberger o Berner Sennen kan ju vara en hyfsad kombination. Lycka till med henne, o glöm inte teckna försäkring.

• LiLja1980

För att endast vara 25 % Leonberger i henne så är hon väldigt lik en Leonberger.
    2 av valparna hade en Berner Sennens färger, 2 st Leonberger fast 1 av dom hade mycket mer vitt på sig än var min valp har. 1 valp var röd i pälsen, men för övrigt ganska lik min valp.

Mamman till henne är väldigt lik Zorro här uppe på bild och min uppfödare visade mig precis samma bild (på Zorro som valp) Så jag antar Zorro kommer från samma uppfödare och är troligen bror till min valps mamma.

• lindac77

Japp, har klurat ut nu att Zorro är från samma uppfödare!

Zorro ser ut som en Berner Sennen med Leonberger-färger tycker jag. Och jag tycker er valp är mer lik Leonberger trots att hon procentmässigt har mer Berner Sennen i sig. Men sen gör väl färgerna sitt till också såklart...

• LiLja1980

Puffar lite i denna tråd

• Brollie

Åh va underbart söta vovvar! En av mina vänninor o hennes kille har just Berner Sennen som sin drömhund! De planerar att köpa en, men det är mycket att tänka på...

• mysan87

Min mamma har två Bernersennen/Collie jätte söta! ni kan kolla på mina bilder. dom växer så det knakar! vi kunde bära dom för en månad sen, nu är dom FÖR tunga

Svar på tråden Fler som har en blandis mellan Berner Sennen och Leonberger?