• mammaochpappa

otvättade jeans

Söndag eftermiddag, håller på att tvätta kläder inför veckan!
    Men min sambo har ett par jeans som är otvättade från början. de ska alltså inte tvättas!
    men om man ändå vill frächa upp dem lite hur ska man göra då?
    eller går det att tvätta dem försiktigt på 30 grader, eller bara sköja upp dem för hand?

Hur gör ni?

• Svar på tråden otvättade jeans
  • LillaÄrtan

Inte tvätta jeansen?
    Aldrig hört talas om jeans som inte får tvättas....

♡ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 ♡
  • Ansapansa

vad står det för tvättråd?
    är det inte färgen som är otvättat!?

• ming
    LillaÄrtan skrev 2007-01-21 15:16:03 följande:
    Inte tvätta jeansen? Aldrig hört talas om jeans som inte får tvättas....♡ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 ♡
    Jeans ska väl helst inte tvättas de första veckorna (?) för att de ska kunna formas riktigt bra.
    Din sanning är inte min sanning.
  • Ansapansa

jag vet att Nudie jeans försäljare säger att man ska inte tvätta sina jeans på ½ år för att dom ska bli snyggast. utan vädra dom.

• LillaÄrtan

Nej nej inte första veckorna. Men jag fattade det som att dem inte ens FÅR tvättas haha

♡ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 ♡
  • mammaochpappa

ja, nu är det ju minus grader så jag får väl hänga ut dem i kylan och vädra dem då!

• mammaochpappa

han hade ett par chep monday jeans som inte fick tvättas på ett halvår, men när vi sen gjorde det så krymte de så mycket så han inte kunde ha dem längre!
    Vill inte göra samma misstag igen, ett par favvisar!!

• mammaochpappa

cheap monday ska det stå!

• Bijouu

får och får.man gör som man vil .Annars funkar det at bara vädra om det inte är äckliga fläckar. Tvättar aldrig jeans varmare än 30. funkar.

Svar på tråden otvättade jeans