• Ingwe

Funkar vit skinnsoffa?

Hej!
    Är på gång att köpa ny soffa. Vill helst ha en ljus/vit. Fösta bebisen kommer snart och vi funderar på om det är em möjlig kombination. Tror att skinn är bättre än tyg, men är en vit skinnsoffa tillräckligt oöm? (Är sugna på Mios Today Two i vitt Old Town-skinn) Eller ska man satsa på en mörk färg? Vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden Funkar vit skinnsoffa?
  • Lundby87

Har ni en ljus soffa som är vit så kommer den inte vara det speciellt länge då det lätt blir så att man.

Kommer hem från jobbet/ute sätter sig i soffan (och man har nått på byxan.

Barn klätrar oftast upp i soffan och på kläderna så sitter ett å annat skit som kommer från golvet lätt om man inte tvättar å damsugar extremt ofta.

sen så skulle jag kunna ge mer exempel.
    Sattsa på en soffa som man kan ta av klädseln på om ni funderar på en ljus/vit då man med jämna mellanrum måste tvätta.

• Miafia33

Nej inte en vit skinnsoffa, det är inte snyggt.
    Vi har en vit i tyg med tvättbart överdrag, bara att slänga i maskinen när det blir smutsigt. Sen har vi ett extra tyg på sittdynan som skyddar.

Jag har iofs inga småbarn men har ofta mina brorsdöttrar på besök och det fungerar perfekt

• Lundby87

Min mor har en vit soffa hemma och det ångrar hon smått då man får lägga endel tid på att få tvätta av tyget.
    (har dock två tonårs systrar)

• Prinsessan Zelda

vi har en vit skinn soffa och har både barn och hund och katt. det fungerar hur bra som heslt. vanligt smuts torkar man ju bara av. och den kan ju bli lite sjabbig så att säga efter ett tag, inte lika vit liksom. men då tar man ett skinnputsmedel och går med trasa över soffan med det och så är den fin igen. vi gör det kanske varannan månad och det tar kanske 15 minuter.

• Rymdmamma

vi hade en vit skinnsoffa, det var el katastrofo .. men för de som har tid att lägga på detta och sköta soffan så är det ju bra...

• Anna Paulita

Man får ALDRIG ha  vit skinsoffa. Det är faktiskt skitfult. Vanlig vit tygsoffa är snyggt dock, vi har det och äån så länge tycker jag att det funkar helt ok.

• BabyJia

Jag tycker skinnsoffa e mycket praktiskt när man har små barn å de e de enda vi har haft...men satsa isåfall på en mörkare färg.

• Snusan

Vi köpte en vit skinnsoffa precis före jul och den funkar hur bra som helst. Bara att torka av med en trasa eller med det rengöringsmedel som finns. Men.... det finns olika skinnsorter så ta ett som är lite mer tåligt om ni ska ha barn.

• Ina 73

Vi ska ha skinnsoffan SANDHEM från IKEA i äggskal och vi har en liten bebis på fem månader. Denna soffan är anpassad för barnfamiljer med slitstarkt skinn. Jag tror att det funkar alldeles utmärkt med en ljus skinnsoffa om man håller efter den med skinnrengöring med jämna mellanrum. Nu har vi vita tygsoffor med tvättbart överdrag men det funkar inte alls, får tvätta hela tiden så de åker ner i gillestugan i det nya huset...

Svar på tråden Funkar vit skinnsoffa?