• godislover

saker glöms/"tappas bort"

Hej
    Jag undrar om de är fler som är i samma situation som vi. Att saker som vi köper eller får till min mans son, kommer på nått mystiskt sätt bort efter att de har fått åka med till sonens mamma där han bor på veckorna.

tacksam för svar eller tips

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-21 17:04:07:
    ett ex är att hans farmor köpte en mössa till han i höstas som han fick välja ut. som han sen inte fick använda för sin mamma.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-28 16:00:08:
    vad är de som göra att de inte fungerar med att skicka med kläder som man har köpt?

• Svar på tråden saker glöms/"tappas bort"
  • ChokladRosen

Sluta sicka med sakerna med pojken då..
    Hon=mamman behöver ju då aldrig köpa något till sonen. Å, sparar en massa pengar på eran bekostnad...

• Miafia33

Jadå det är välkänt här hemma

men det rådde vi bot på genom att låta sakerna som vi köper stanna här och likaså hos hennes mamma.

annars är det lätt hänt att det blandas ihop och då står man där och undrar var tjejens nya jeans har tagit vägen

• godislover

vi gör både ok, man vill ju ändå att han ska kunna använda kläder både hos oss och hos henne, och inte bara växer ur det.

• Miafia33

fast just nu är det trosor som försvinner pga mamman glömmer att skicka med nya och vi kan ju inte gärna lämna henne i skolan utan trosor.

Blir lite jobbigt att ständigt behöva påminna

• lena ekman

Men jag skulle nog inte skicka trosor mellan, Vi skickar bara ytterkläder och ett lager mössor och vantar är bra att ha hemma för det glöms lätt i skolan osv. Sedan gör man en rensning då och då och skickar tillbaka kläder som hamnar fel. För de glömmer ju faktiskt här hos oss också.

• xandra84

vi har så som de flesta..det som är vårt stannar här och det som är mammans stannar hos henne..iofs har han med sig ps spel i bland och så men vi skickar inte med ngt som e hans här...just för att det glöms bort!!

• Miafia33

lena ekman: vi skickar inte trosor mellan eftersom mamman ofta glömmer att skicka med rena trosor som flickan kan ta på sig när hon ska åka hem så undrar man ibland var dom har tagit vägen. Hon ska inte behöva gå utan för att mamman glömmer. Men vi får oftast tillbaka dom och vi frågar. Hon har mkt att tänka på så hon gör det absolut inte med vilje

• lena ekman

Men om hon kommer i ett par så hinner ni väl tvätta dem innan hon åker igen eller så kan hon ju åka i ett par av era och ni har "mammans" kvar?

• Yohanna85

Så hände för oss också! Så vi skickar inte med "sånna" saker som vi köpt som vi känner att de vill vi ha här hemma. Som fina kalas kläder osv. För de kommer aldrig tillbaka sen, så vi tvättar och sen skickar vi tillbaka honom i de kläder han kom i från sin mamma! men ytterskor och ytterkläder skickar vi med, för de brukar aldrig köpa dessa grejjer. Så det som vi köper i ytterväg är oftast det enda han har! så det brukar han alltid ha på sig när han kommer...

Men det är tråkigt att det ska vara så, men jag vet att det inte är kul när man köpt nya fina grejjer och sen kommer de aldrig tilbaka!

• Miafia33

lena ekman: vi har det inte så. Vi har bestämt tillsammans med mamma att hon skickar med ett ombyte kläder som vi skickar hem tjejen i. Kläderna som hon använder när hon är här finns här hemma i hennes klädskåp. Om vi hela tiden ska skicka med trosor för att mamman har glömt att göra det så tar trosorna här slut och då måste vi köpa nya. Ingen fara med det , det är inte så jag menar. Dessutom så vill tjejen har sina trosor hos sin mamma och dom andra här.

Men har man bestämt att det ska vara på ett visst sätt så får ju alla anstränga sig lite för att det ska fungera.

Svar på tråden saker glöms/"tappas bort"