• Tainted

mellan namn för Sofia?

tiden börjar rinna ut nu för att hitta ett mellan namn! tösen är 7 veckor och vid senast 3 månaders ålder ska allt vara fixat men har inte hittat något som klickat direkt! vad tror ni? Sofia är iaf tilltalsnamnet, sen tror jag att något lite längre skulle vara fint som mellan namn.. eller att ta mellan namnet före tilltals namnet kanske.. ja det är mycket att fundera på! kom med förslag så kanske jag kan få ordning på detta snart!

• Svar på tråden mellan namn för Sofia?
  • tindrizen

Vi tänkte först döpa vår dotter till Sofia Miranda (innan hon var född). Men det blev en liten Tindra istället. Det är så svårt med just andranamn. Vi valde ett släktnamn från sambons släkt och min mormors andranamn (som jag har som tilltalsnamn). Eftersom hon har min sambos efternamn så kändes det lite viktigt att hon fick något namn från mig också. Lycka till!!

• Tainted

miranda har jag faktiskt också funderat på! men det känns inte helt 100 faktiskt.. vet inte riktigt varför, tänker mest på nallen :/

• fiffi84

Jag heter Sofia Karin Beatrice. Jag tycker att beatrice är fint som andra namn till sofia.

• kissmekate

Vår dotter hetter Sofia Karolina Theresia, kallas Sofia

• MammaJo

Sofia Isabella tycker jag är fint eller Sofia Eleonora...

• Triss i Damer

Sofia Alexandra
    Sofia Isabella
    Sofia Linnèa

• sojoag

Sofia Celina
    Ida Sofia
    Sofia Belinda

• Älskarminabarn

Vår dotter heter Smilla Sofia, en kombination av ett nytt namn och ett gammalt namn, samt de två veckraste flick namnen jag vet.

Svar på tråden mellan namn för Sofia?