Skulle du låta din 11-åring spela World of WarCraft?
Min son har fått ett PC-spel av sin farmor, och känner mig orolig!
Min son har fått ett PC-spel av sin farmor, och känner mig orolig!
Min dotter är 10 år och har spelat det hos min pappa!
Nej våra barn får inte!
nej det vill jag inte....min 17 åring spelar och jag anser att dom fastnar vid datan
Min elvaåring skulle inte få göra det. Iaf inte WoW eftersom det tydligen tar mycket tid och gör vuxna människor beroende.
Det enda jag vet om spelet är att mina vänner som spelar det är HELT fast. Styr sin vardag efter spelet och har inte tid att träffas mer. Så jag hade inte tillåtit det.
Kan tillägga att jag inte har någon elvaåring. Men OM jag hade det så skulle han inte få spela WoW. Finns säkert PC-spel som är bättre lämpade för elvaåringar och som inte har en månadsavgift.
Bonussonen får spela. Han är 11 år.
Men vi har begränsat tiden framför datorn. Han måste "jobba in" tid för att få sitta vid datorn över huvud taget. Alltså vara ute å leka/göra något annat aktivt.
Maken spelar oxå å jag tycker inte om spelet alls. Ibland går det för långt när de "måste" göra vissa saker.
Det är åldersgräns på 12 år på det spelet...
Vaddå måste man betala en månadsavgift?
Är dock inte så orolig över att han ska fassna framför datorn... Utan mer spelets innehåll???
Självklart begränsar man väl ens barns datorspelande? Vad skulle då vara problemet? WoW är ett bra spel tycker jag, som är lämpligt för 11-åringar.