112 skrev 2007-01-22 19:11:17 följande:
Tjollabolla, stå på dej, det är så viktigt att göra något som är bra för psyket då man mår dåligt fysiskt.Jag var ute och åt en bit mat med en kompis innan jag blev så här dålig och jag ångrar det inte. Man ska göra det man kan för att må bra. För min del är det små, små saker i tillvaron som piggar opp.Jag låg på soffan i veckor och tyckte synd om mej själv, nu har jag börjat sticka sockor åt babyn, bara för att ha något att göra.Jag tycker vi ska vara snälla mot varann på den här tråden och inte komma med spydiga kommentarer. Man är ju så skör i detta tillstånd!
Tack! Ja, man är visst skör. Framförallt när nån ger en kommentar att "då kan det inte vara så farligt"... Herregud, vad ledsen man blir! Det har ju varit ett rent helvete...
Iaf, så lär jag nog inte gå tiden ut ändå, för idag upptäckte bm förhöjt blodtryck och +1 på äggvitan. Än så länge är det ingen fara, men det kan ju tydligen få snabbt. Jag hoppas bebis vill stanna där inne iaf 2-3 veckor till, fast jag har varit på tillväxt ul och bebis väger nu 3 kg redan, så den hade nog klarat sig bra om det kommer bli så att bebis måste ut. Men nervös blir man!
Fastidious skrev 2007-01-21 21:02:40 följande:
Ptoa: men kan man säga tvärtom? Dvs att foglossningen inte blir påverkad av förlossningen? Två st i min närhet sitter i rullstol efter svåra foglossningar + förlossning. Jag vet att den ena ångrar att hon inte krävde snitt. Något brakade när hon födde.
Fy tusan. *ryser* Jag känner en som går på kryckor ännu efter 2 år... Det stora skräcken!