• MCT79

Ny lägenhet! Duschdraperiproblem!

Hej hej!
    På fredag flyttar jag och pojkvännen ihop i nyproducerad lägenhet, ska bli sååå skönt!
    I helgen var vi till ikea och handlade lite småsaker, bla två duschdraperier som vi behöver. Kruxet är att de var väldigt för korta. _Väldigt_. Det saknas 3 dm...

Kollat runt lite på stan idag och hittat draperier som är 200 cm långa.. klart bättre men det är fortfarande en glipa nertill på 1 dm som man ju inte vill ha. Funderar nu över om man ska låta draperiet hänga i kedjor eller ngt upp till... tips?

• Svar på tråden Ny lägenhet! Duschdraperiproblem!
  • Nyfiken gul

men hur högt ska ni ha draperierna??? Upp i taket???

Duschdraperier sätter man man ju i huvudhöjd... o inte högre än så...

• Jennyrockar

*hahaha*
     håller med nyfiken gul, du sätter ju draperiet på en stång som du kan sätta i valfri höjd?!

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Nyfiken gul

om du ställer dig i ett badkar ska duschdraperiet nå dig ca 10 cm ovanför huvudet..

står du i en dusch sätter du stång o draperi ungefär på ca 180 cm höjd..

duschdraperiet ska nudda golvet alltså....

• Maria 1976

Vår stång sitter för högt upp och för att slippa flytta den skaffade vi fler ringar som man hänger upp drapperiet i. Varje öggla hänger i 3 ringar.

Jag har letat en hel del efter längre draperi än 2m men det verkar inte finnas. Säg till om du hittar något.

• Skruttis82

jag har samma problem. min stång sitter fastborrad redan, och jag bor också i ett nytt hus. så man vill ju inte flytta stången. jag har inte löst det, utan drapperiet hänger med en glipa därnere...

• MCT79

Jag vet mkt väl att man inte har draperiet upp till taket.. Det är som jag skrev ett nyprodcerat hus och draperistången sitter redan monterad. Det känns väldigt motigt att borra nya hål... :(

Stången verkar sitta på 210 cm´s höjd.. väldigt irriterande..

• MCT79

Skruttis82
    Hur funkar det då? Blir det vatten överallt eller kan man överleva det?

• Skruttis82

jag har lärt mig att leva med det. jobbigt va det i början. men nu när jag duschar kommer det knappt nåt vatten utanför. lärt mig att duscha mot väggen om du förstår. och sen skrapar jag bort det vatten som blir utanför med en skrapa.

värre är det när andra ska duscha här... haha... hela badrummet fullt med vatten, nästan...

• Cilota

I min förra lägenhet hade jag samma dilemma. Köpte svarta (passade till detaljerna) bomullsband som jag klippte till lagom längd och satte i öglorna. Sedan "krokade" jag i banden.

Slappna aaaaaaaaaaaaaaaaav!
  • Skruttis82

fattar faktiskt inte varför dom sätter stången så, när drapperierna uppenbarligen inte är gjorda för den längden. kollade på många ställen, ikea, åhlens mm mm

Svar på tråden Ny lägenhet! Duschdraperiproblem!