• AstraTrillian

Elevklippning- nån som provat?

Hej, undrar om det finns någon här som blivit klippt och färgad av frisörelever och om ni är nöjda. Behöver _verkligen_ gå till frissan och både klippa och färga men har usel ekonomi den här månaden (måste jobba 50% pga inskolning av barn) så jag fick briljatna iden att gå till en elev

Känner ni till nån bra och billig frisörskola i Stockholm som har salong.

• Svar på tråden Elevklippning- nån som provat?
  • mamyleine

Jag har gått till gymnasie skolan här i stan (falun) ÄR skit nöjd. Billigt och dom är jätte noga. Frågar läraren om det är något osv.

~ Det är alltid värst för dom som tittar ~
  • ZezzA80

Gick alltid till frisör eleverna (åxå i falun) när jag gick på gymnasiet. var dessutom under dessa tre år med som "provdocka" alltså fick dom klippa fär ga och fixa håret på mig inför deras prov..detta var gratis för mig. Elever är ju så himla noggranna så det tar ju längre tid än vanligt men det blir väldigt bra.

• Den där Linn

Jag har själv varit en sån elev en gång i tiden och bättre klippningar tror jag inte man kan få då läraren ska gå igenom och kolla allt

Det är inte alltid jag har rätt, men jag har aldrig fel!
  • mammaochpappa

brukade alltid klippa mig hos elever i södertälje, där finns det flera salonger och jag blev nöjd! tar kanske lite längre tid men det gör ju inget så länge man har en bunt skavllertidningar framför sig!

• mammaochpappa

har för mig att det kostar ca 50-70 spänn för en klippning!!

• Den där Linn

Oj, det var billigt.

När jag gick i skolan tog vi 150:-, gick man på skolan betalade man 100:-

Man fick tydligen inte vara fööör billiga för inte inte konkurera ut salongerna nere på stan

Det är inte alltid jag har rätt, men jag har aldrig fel!
  • Earth Angel

Har gått på elevbehandling en gång och blev supernöjd. Var lite fattig just då och hade inte råd att betala mer än dom 90 kr som det kostade så jag chansade eftersom jag var i ett desperat behov av en klippning. Men blev som sagt väldigt nöjd så det kommer jag göra om. Som ngn redan innan skrev så kollar ju läraren när allt är klart och även under behandlingens gång så att allt blir rätt. Tror som sagt att eleverna många ggr är mkt noggrannare än dom färdiga frisörerna. Det enda minuset var väl att det tog ganska lång tid, men det får man ju självklart räkna med.

Klippte mig på St Eriks gymnasium i Stockholm. För dom 90 kr som det kostade så fick jag bestämma vilken frisyr som helst (dom har ett fast pris och tar med andra ord inte betalt för "tiden")

• leijha

Gick till en frisörelev o blev klippt. Var inte alls nöjd. Det tog jättelång tid,hon luggades o brände mig med hårtorken. Mitt huvud bultade då jag gick ifrån. Dessutom blev frisyren inte alls fin, jag såg ut som en tant. Tänker aldrig mer göra om det.

Men det var iaf billigt!

• AstraTrillian

Tack för alla svar

Nån som provat hårakademin eller jasminakademin i stockholm?? Tänkte försöka få tid.

• Earth Angel

knorpan: Inte prövat, men har dock hört att Jasminakademin inte är så seriösa...men å andra sidan kanske man ska skapa sin egen uppfattning.

• Bijouu

det tog sån förbannad tid att bli klippt av elev.

Svar på tråden Elevklippning- nån som provat?