• jina

Över 90 i vilopuls! Någon mer och hur mår ni?

Ska ha barn i mars och har redan gått upp 13 kg. Hade redan från 2:a-3:e månaden jobbigt med hjärtklappningar och hög puls. Framförallt en stund efter en måltid. Tex frukost. Äter gärna 3-4 mackor på morgonen tills jag känner mig lagom mätt. Men efter ca en halvtimme börjas det. som om kroppen inte kan "ta hand om" resten. Systemet har som stannat upp. Därtill problem med förstoppning som säkert hänger ihop. Hade inte så alls under första grav. för snart 5 år sen. (Nu är jag 37.) Tror nog det skulle vara bra om jag kunde motionera mer men vill ju inte få ännu högre puls osv. Får ständigt kommentarer om hur STOR magen redan är. Suck... Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Över 90 i vilopuls! Någon mer och hur mår ni?
  • annsofi123

nej inte om att jag e så stor men hade högt blodtryck nu sist om det e det du menar, jag ska ha bran 6 feb! e du pigg annars elle r hur mår du?

• jina

Ja, för pigg! Sover dåligt varje natt troligen pga av höga pulsen. Vaknar på småtimmarna och är pigg. Går upp och äter tidig frukost och så är cirkusen igång. Blodsockret sjunker och hjärtat kompenserar-pulsen stiger. Men vad jag njuter av att äta frukost med en god bok!
    Tror att det är lite Diabetes varning dessvärre. Glukos 6. Bloddtryck 114/72.

• annsofi123

men glukosvärdet va ju bra
    så det har nog inte med det att göra, menade du efter belastningen?

Svar på tråden Över 90 i vilopuls! Någon mer och hur mår ni?