• Muumin

Vad kostar att hyra brudklänning?

Hur mycket kostar det helt enkelt, ungefär? Vill hyra en istället för att köpa..

Väldigt tacksam för svar

• Svar på tråden Vad kostar att hyra brudklänning?
  • Mickis74

Från ett par tusen och uppåt....

• Nyfiken gul

beror ju på vad för typ av klänning du hade tänkt dig...

Det är faktiskt billigare att köpa - har du tittat på Blocket.se ?

Räkna med en hyra på ca 4.000 kr...

• malincha

Jag var helt inställd på att hyra. Men det kostade ju typ 4000-5000 tusen!! Så jag hittade en NY i butik för 3500. Så varför hyra????

• Mickis74

Jag köpte tyg och mönster....gick på 1000:- och så sydde min mammas vännina och hon fick en 500-ing...(för egentligen ville hon inte ha nåt alls).

Billigt, bra och jag har klänningen kvar

• Mickis74

bara som en liten parentes från mig

• Muumin

Hmm, ja, kanske kan köpa en om den sitter riktigt snyggt o kostar mindre. Jag tänkte som så att hyr man en så får man en som sitter som handen i handsken
    Eller? Hur är det ni som vet?

• Nyfiken gul

men köper du en ny klänning så köper du väl en som sitter som hand i handsken...

du köper dom ju i samma affär som du hyr dom i...

• Helena o Mattias

Jag köpte tyg för ca. 1000:- sen sydde en från frisörskolan (gymnasiet) upp klänningen åt mig o hon ville ha 1500:-. Så kolla med frisörskolan om dom har någon duktig elev som vill tjäna lite extra pengar.

• Helena o Mattias

Jag fick precis den klänning jag ville ha o som var gjord bara för MIG, har den kvar också. Så jag tror det faktiskt är billigare o köpa än o hyra.

• Armine

Det beror nog mycket på vart du hyr och i vilken stad du bor i. Ring runt och kolla med butikerna.

• Reduto

jag köpte min på e-bay, gick på 940 sek med tull och frakt och är sydd efter mina mått, den är helt fantastiskt och jag kan inte vänta tills jag får sätta på mig den!

• Muumin

Tänk så olika det kan vara, både prismässigt o var man köper Tacksam för alla svar! Fler skadar inte heller

• Bubbelbarn

Vi ska gifta oss till sommaren. Jag hyr min klänning, den kostar 2500 kr att hyra!

• Muumin

Fam Sjölund: Varför vill du hyra din? Här verkar alla tycka att man ska köpa Hur ser den ut?

• SofieO

Min brudklänning kostade 14 400:- .... kanske lite dyrt men jag blev så förälskad i den, en Benjamin Roberts-klänning,(märkesfaschinista ja jag vet) o sen fick jag den som en gåva av farsan oxå!

• Nananas

Jag hyr min, kostar 4275:- för att vara exakt! Då ingår ju sömnadsändringarna oxå.

*Let love be your energy*
Svar på tråden Vad kostar att hyra brudklänning?