Vad kostar att hyra brudklänning?
Hur mycket kostar det helt enkelt, ungefär? Vill hyra en istället för att köpa..
Väldigt tacksam för svar
Hur mycket kostar det helt enkelt, ungefär? Vill hyra en istället för att köpa..
Väldigt tacksam för svar
Från ett par tusen och uppåt....
beror ju på vad för typ av klänning du hade tänkt dig...
Det är faktiskt billigare att köpa - har du tittat på Blocket.se ?
Räkna med en hyra på ca 4.000 kr...
Jag var helt inställd på att hyra. Men det kostade ju typ 4000-5000 tusen!! Så jag hittade en NY i butik för 3500. Så varför hyra????
Jag köpte tyg och mönster....gick på 1000:- och så sydde min mammas vännina och hon fick en 500-ing...(för egentligen ville hon inte ha nåt alls).
Billigt, bra och jag har klänningen kvar
bara som en liten parentes från mig
Hmm, ja, kanske kan köpa en om den sitter riktigt snyggt o kostar mindre. Jag tänkte som så att hyr man en så får man en som sitter som handen i handsken
Eller? Hur är det ni som vet?
men köper du en ny klänning så köper du väl en som sitter som hand i handsken...
du köper dom ju i samma affär som du hyr dom i...
Jag köpte tyg för ca. 1000:- sen sydde en från frisörskolan (gymnasiet) upp klänningen åt mig o hon ville ha 1500:-. Så kolla med frisörskolan om dom har någon duktig elev som vill tjäna lite extra pengar.
Min fru köpte sin klänning från myworld.ebay.com/cinderella-shop/
Tror hon betalade 2500:- med frakt å tull
Jag fick precis den klänning jag ville ha o som var gjord bara för MIG, har den kvar också. Så jag tror det faktiskt är billigare o köpa än o hyra.
Det beror nog mycket på vart du hyr och i vilken stad du bor i. Ring runt och kolla med butikerna.
jag köpte min på e-bay, gick på 940 sek med tull och frakt och är sydd efter mina mått, den är helt fantastiskt och jag kan inte vänta tills jag får sätta på mig den!
Tänk så olika det kan vara, både prismässigt o var man köper Tacksam för alla svar! Fler skadar inte heller
Vi ska gifta oss till sommaren. Jag hyr min klänning, den kostar 2500 kr att hyra!
Fam Sjölund: Varför vill du hyra din? Här verkar alla tycka att man ska köpa Hur ser den ut?
Min brudklänning kostade 14 400:- .... kanske lite dyrt men jag blev så förälskad i den, en Benjamin Roberts-klänning,(märkesfaschinista ja jag vet) o sen fick jag den som en gåva av farsan oxå!
Min kompis sydde den, tyget gick på strax över tusenlappen.
(Sedan valde jag att inte ha vitt, så att jag kan använda den vid andra tillfällen också)
En fördel med att hyra kan ju vara att man slipper förvara den sedan, om man har ont om plats.
Jag hyr min, kostar 4275:- för att vara exakt! Då ingår ju sömnadsändringarna oxå.