• baby05

Hur mycket tjänar en skattehandläggare/anställd på skatteverket NÅGON?

Jag ska på anställningsintervju på Skatteverket.
    Jag har 3- årig universitetsexamen inom ekonomi med fördjupning inom redovisning. Jag har jobbat på en stor bank med kassa och privatekonomisk rådgivning i 1 år. Ålder 28 år.

Frågan är nu vad jag ska för löneanspråk, det krävs minst gymnasiekompetens för tjänsten. Jag inte med i facket så jag kan inte få tag på lönestatistiken.

Mycket tacksam för alla svar:)

• Svar på tråden Hur mycket tjänar en skattehandläggare/anställd på skatteverket NÅGON?
  • anna68

Vad vill du ha i lön? Lönen som nämndes i artikeln ovan är ju löjlig...du kan inte ha 19300 i lön med den utbildningen du har! Begär MINST 25000! Eller vill du ha 25, begär 27.

• Mathilda

Fick du jobbet???

Har själv precis fått jobb på Skatteverket och har samma meriter som du. Undrar i sådana fall vad du fick i lön???

• ccc

vad fick du i lön om du nu fick jobbet..om man nu får fråga

19300 är väl ingen ovanlighet med den utbildningen, 20-25 tusen är väl en normallön för civilekonomer i storsstadsområden

tyvärr är det ju så att akademikerjobben inte riktigt hänger med i utvecklingen. Snart lönar det sig lika bra att jobba på Mcdonalds.

Om du inte varit på intevju, begär 27 och hoppas på 25. Ingångslönerna måste upp för akademikerna !!!!

Svar på tråden Hur mycket tjänar en skattehandläggare/anställd på skatteverket NÅGON?