• sheeba

Är detta vad som kallas musarm?

Fast nu andväder jag inte vänster arm för musen. Har haft ont i armbågen i ca en månad blev lite bättre men idag så small det till i den så nu spränger det och gör ont. Kör även ont när jag rör och även skriver på tangentbordet.
    Kassar kan jag knappt bära för då måste jag hålla på ett vist sätt för att dte inte ska göra jätte ont.

~~~~Gör som grodan, lev på hoppet~~~~
  • Svar på tråden Är detta vad som kallas musarm?
  • Smindy

Jag fick diagnosen "musarm" av min man igår!!
    Jag har börjat fått ont i höger arm/handled/armbåde. Det värker & jag får skakningar i hela armen!

Vad gör man? Slutar sitta vid datorn eller? Hahaha vilket roligt skämt...

• Cantina

Byt arm! Ja, till den som du vanligtvis inte använder så klart.
    Jag vet - det är JÄTTESVÅRT, men går det onda i armen över så kan det ju vara värt det!

• sheeba

Men jag andvänder inte vänser han på musen är högerhänt, så det kan inte ha kommit där ifrån.

• Cantina

Då skulle jag nog gå till läkaren och fråga. Du har ju ändå haft ont i en hel månad! Kanske har du en inflammation eller nåt som kan botas med någon bra medicin.

• sheeba

Jo jag borde göra det kanske.
    Den andra armen måste jag nog kolla också, får så ont i knogarna när jag ska öppna en burk eller korken på en flaska.

• Cantina

Du verkar ha lite allmänt ont i lederna? Du bör nog kontakta sjukan för att reda ut vad det kan vara.

• sheeba

Inte i vanliga fall har kommit denna månaden.
    Men det är så svårt för mig att söka hjälp också, för jag har ingen som kan passa barnen och jag kan inte ta med dem.
    samon kan inte ta mer ledig än vad han gör nu heller precis.

Så jag får se när man kan komma till läkaren.

• Cantina

Jag tycker ändå att du ska ringa in. Kanske de har ett bra svar över telefon och bra råd och tips om hur du ska bli av med det onda.

Svar på tråden Är detta vad som kallas musarm?