• wellah

Avfärga svart hår hos frisör?

Vill bli ljushårig igen, har nu svart hår.
    Hur många besök hos frisör har det tagit för er som avfärgat och ljusat upp håret innan det varit blont?
    Är det avfärgning första besök som gäller och sen slingning några ggr kanske?
    Hur brukar det bli efter första avfärgning? orange-gult-svart? lägger man i toning på det eller kör man direkt en omgång till? vad tror ni?

Försöker räkna ut hur många miljarder jag måste spendera innan sommaren om jag ska va blond då haha!

• Svar på tråden Avfärga svart hår hos frisör?
  • TessaT

När jag gjorde avfärgning från svart ville ju gärna ha tillbaka den blonda färgen så tog det 2 ggr hos frisören... först blev det en röd nyans, sen var det bara att vänta någon månad och göra om samma sak igen å bli blond!

• cantona

det beror på om du har färgat håret hemma eller ej
    hemma färg är svårare att ta bort än den vi gör på salong
    men jag brukar göra slingor första gången lite brons färgade
    sen gör man fler slingor 4 till 6 veckor senare
    o så fortsätter man så tills man fått det så ljust att man kan färga hela håret o få en okej ljus o jämn färg

• Den där Linn

Och framförallt hur många gånger du färgat det. Ju fler gånger, desto mer mättat blir håret och du kan det bli riiiktigt svårt att få bort.

Det är inte alltid jag har rätt, men jag har aldrig fel!
  • wellah

cantona: jag färgade först mörk mörk brunt hos frissan, sen har jag kört svart hemma 3-4 ggr. Jag har lätt för att få rött-gult-orange då jag går från mörkt till ljust, har dock aldrig haft svart innan....

har cendréfärgat hår orginal men med röda inslag som gärna vill slå igenom då man ljusar upp.... frissan frågar alltid om jag haft rödfärgat *skratt*

funderar även på att byta frisyr, för jag antar avfärgning kommer nöta fruktansvärt..... men jag trivs i långt hår... fast nu är det jättenött! Man kanske skulle våga ta 20 cm av håter och få page.... och sånna fall lägga in extensions till sommaren.... har aldrig gjort det tidigare dock..... känner mig naken med kort hår då jag har kort hals och inte är så snygg om den syns hahaha

• Molly83

Hej Wellah!

Jag är mitt inne i min avfärgningsprocess. Har varit svarthårig sen september 2005 och inledde kampen för blondheten i oktober förra året. Jag har under min mörkhåriga tid färgat det, med intensivtoning, hos frisör ungefär var 8:e vecka.
    Första behandlingen:
    -avfärgning
    -intensivtoning (askblond)
    -slingning

Resultatet av dessa behandlingar blev ett röd/brunt hår (hemsk färg om du frågar mig - men bara att stå ut med, då frisören inte vågade belasta håret med fler behandlingar).

Andra behandlingen (december 2006)
    -slingor (många och täta)

Resultatet den här gången blev ett röd/blont hår. Vissa av slingorna tog bättre än andra. Men nu känner jag mig faktiskt blondare.

Nästa, och förhoppningsvis sista behandlingen ska jag göra i slutet av februari. Också denna gång blir det slingor. Troligen kommer den, tillsammans med våren solljus att bleka ned håret till min ursprungliga nyans.

Hör gärna av dig om du vill se bilder eller har frågor!
    //Molly

• wellah

Molly: åhåååå ända bara 3 ggr.... låter bra... (fast dyrt snål som man är ;) )

Svar på tråden Avfärga svart hår hos frisör?