• Bambi Tinuthiel

BRA vällingdoserare?

hej!

nu har jag provat 2 olika vällingdoserare, en Bambino och nån annan utan märke. Men dom är ju värdelösa eftersom pulvret halkar runt mellan dom olika facken och så får man ju ändå stå där med vällingmåttet och portionera upp. inte det smidigaste när man är ute precis...

så var kan man hitta en BRA vällingdoserare där pulvret håller sig i respektive fack?

tack på förhand!/sofie

• Svar på tråden BRA vällingdoserare?
  • skipnisse

Letar oxå!!! Ingen som vet???

• Snuttarna

En sån här kanske?
    prinfo.c-tryck.se/wnasp/asp/bp_imageinfo.asp&fileid=24488&folderpath=/disk2_1/venture/Babyproffsen/Hemsida_2006_bp/20-Produkter_sokhjalp/es_KATALOG_2006_Modifierad/56-57/Bilder&filename=?????&dbfalt=125&falt=

/Snuttarna *bf 28 jan 2007*
  • Popflickan

Förstår inte riktigt problemet.... Visste inte ens att det FINNS vällingdoserare!

Sonen har iofs aldrig fått mer än en flaska välling om dagen, innan läggdags, och då är det ju lätt att mäta upp direkt i flaskan.

Men jag förstår om man måste ha många mål uppdoserade för att barnet får flera flaskor om dagen.

Vi har ibland om matskedsmåttet varit på vift helt enkelt hällt pulver direkt i flaskan. 2 dl vatten och pulver tills det är 240ml i flaskan. Så då kan man ju ha med vällingpåsen och hälla direkt i flaskan menar jag.
    Så behöver man inte köpa någon doserare. Eller har jag förstått allt fel?

• Ellien

Min väninna har en från Ica Maxi som hon är jättenöjd med.

• Elina mamman

jag köpte en på babyland för ca tre år sedan, då är det fyra olika burkar som blir locket till varandra lixom o sedan det riktiga locket är som en tratt lixom o så ett lock på det så vällingen inte läcker.. kostade 40 spänn tror jag

• Bambi Tinuthiel

Popflickan:

en vällingdoserare är en burk med olika fack som man mäter upp pulvret i. Min dotter äter modersmjölksersättning. Sen när man är ute så behöver man inte stå och krångla med doseringsmått, utan det är bara att öppna ett fack och hälla direkt i flaskan. Ibland får man mata henne i bilen (den som inte kör då!) och då blir det ju krångligt om man ska stå med sked och lägga upp.

Svar på tråden BRA vällingdoserare?