• Majspuree

Biobics

Någon som äter biobics plus? Ska vara bra mot magsjuka. Funkar det? Är det farligt att äta om man är gravid?

• Svar på tråden Biobics
  • Alicia 72

Majspuree, jag TROR (observera att du bör kolla med din bm) inte att det ska vara någon fara då biobics produkter mot magsjuka är gjorda på den första mjölken från kon som därmed stärker immunförsvaret.

Är du osäker så har jag fått OK på att äta Life's Probiotika som också stärker magens immunförsvar. Har, peppar peppar, klarat mig från magsjuka både på jobbet samt när sambon var magsjuk.

/Alicia

• Majspuree

Någon som klarat sig från magsjuka pga dessa små kapslar?

• Alicia 72

Vilka då? Probiotika - JA, uppenbarligen. Brukar alltid åka på det annars om det går smitta.
    Jag äter de dock under hela smittoperioder (typ hela vintern) och inte bara när man VET att det är smitta i luften.

/Alicia

• Alicia 72

Vad gäller biobics så har jag en kompis vars två barn går på dagis. De åker alltid på ev magsjuka om hon av någon anledning inte "biobicsat" dem. Medans de har klarat sig de gånger hon stoppat i dem biobics när smitta gått.

Alicia

• Majspuree

Har beställt probotika oxå. Så du har inte åkt på eländet då? Under hur många år? Förlåt,men jag är så rädd för att få skiten så jag gör vad som helst.

• Alicia 72

Har bara provat det denna vinter.
    Ett annat väl beprövat knep är att svälja 12 hela vitpepparkorn några ggr om dagen om man vet att man kommer utsättas/har utsatts för smitta. Det är något med att det slår ut smittan i magen. Eller nåt... Vet inte exakt mer än att dagisfröknar och sjukhuspersonal brukar ta det och jag har också provat och då klarat mig.

Placeboeffekten om inte annat är viktig och kan hålla en frisk bara den!!!

/Alicia

• Majspuree

Hur ska jag få i min son en så stor kapsel? Är ju bara 2 år. Om barnen är sjuka kan man bli smittad även om mna själv äter biobics eller probotika. Blir det så att säga en större risk då?

• Alicia 72

Det är klart att du utsätts för mycket smitta om du har det hemma hos dig (och framför allt med barn). Men du har ju garanterat större chans att klara dig MED än utan biobics.
    De hade förut ett chokladpulver som man kunde göra "oboy" på till barnen. Kan man inte bryta isär kapslarna och blanda i youghurt eller annat?

Har inte sett kapslarna, bara pulvret.

/Alicia

• Feffie

Ang biobics, kapslarna kan manju lätt draitu och tömma pulver i fil ex.
    Jag mailade tillverkaren som iallafall försäkrade att det är pastöriserad pulver.

• Feffie

Ang biobics, kapslarna kan manju lätt draitu och tömma pulver i fil ex.
    Jag mailade tillverkaren som iallafall försäkrade att det är pastöriserad pulver.

Svar på tråden Biobics