• pisces74

Sjal eller babybjörn...?

Vad tycker ni är bäst?
    Jag lutar mer åt trikåsjal, men min sambo tycker bärselen. Han menar på att själ känns lite omanligt att bära. Ingen av oss har provat än det ena än det andra.
    Vår dotter är 6 veckor i dag
    Några argument för/emot själ respektive bärsele? Nåt som verkligen talar emot bärsele?
    Tacksam för svar!! Kram!

• Svar på tråden Sjal eller babybjörn...?
  • Tjohalia

Sjal helt klart, det är mycket bättre för bebisen att sitta i en sjal än i en babybjörn, då får det vara hur omanligt som helst Köper man en svart så ser dom dessutom nästan ut som en sele.

Joline ska få en lillebror i februari
  • maalisen73

en trikåsjal, eller ergo, mei tai, patapum...

finns snygga coola sjalar...

• softsofie

jag hade bärsele till wille och den tyckte jag funkade jätte bra.
    Prövade aldrig någon sjal.
    Men nu med nästa bejbis ska jag pröva en sjal, hittade ett ställe där man kunde hyra en sjal,å skicka tillbaka den om man vill byta till någon annan,tycker jag låter super smart eftersom att jag aldrig provat någon sjal och vet inte riktigt hur dom är.
    dom är ju dock dyra å köpa så det e smart å kunna hyra å prova på,
    i stället för köpa en helt ny och sen använda den engång och sen aldrig mer.

• JosseS

Eller varför inte en sjal till dig och en ergonomisk sele till maken? Ni kommer garanterat att ha nytta av båda. Min man var helt emot sjal när jag köpte det. Vår dotter bars i babybjörn till att börja med men var inte särskilt förtjust i den (och jag fick ont i ryggen). Vagnen ratades fullständigt av dottern. Sjalen ÄLSKADE hon och jag från start. Nu till barn nummer två har jag fått köpa så mycket sjalar jag velat Han har förstått vitsen! På sjalbarn.se finns begagnade om ni inte vill köpa nytt.

• sicksack

Jag frågade exakt samma fråga som du för några månader sedan och de flesta svarade sjal. Men jag vågade inte riktigt eftersom jag inte riktigt visste något om sjalen. Jag köpte en BB sele och ångrade mig (har just sålt den), skaffade en sjal och blev kär...Sjalen är så mycket skönare att bära i!! Om din man tycker det är coolare med sele så får han komma över det, hi hi.

• Filifjonkan1

babybjörn...kan INTE leva utan den.

• miniova

kul att jag såg denna tråd. Diskuterade sjalar vs. bärsele med min syster igår. Hon tyckte det såg så otympligt ut å bära barnen i sjal. Jag som e lite nyfiken och fundersam på sjalar sa att jag nog ville prova. Men hon va inte lika positiv. Kan man ha barnen framåt vända i en sån där sjal ?

Svar på tråden Sjal eller babybjörn...?