• pensé

Hur laga punktering?

Hej!

Det här är kanske världens dummast fråga, men jag har precis upptäckt att jag fått punktering på ena däcket på min Emmaljunga-vagn. Hur lagar man det? Går det att laga eller måste man köpa ny slang?

Nån med erfarenhet?

• Svar på tråden Hur laga punktering?
  • carola1977

vi är så lata så vi åkte till babyland med hjulet. en ny slang kostade 59:- och jobbet (som vi slapp göra ) kostade 50:-. helt klart värt det tyckte vi.

• carola1977

annars kan man väl laga som en cykelpunka (som jag inte heller lagar själv...). hitta hålet i slangen och laga. fylla med luft får man göra på macken. har för mig att trycket skulle vara 2,5 (fast jag kan inget om sådant, har bra sifferminne bara ).

• Mafioso

Köp en ny slang om du inte kan/vill laga, finns tex billigt på Clas Ohlsson el liknande. En pump måste du ha oxå men det går oftast bra med en vanlig cykelpump om du har någon sådan hemma.

• pensé

Tack Carola!
    Vi bor i England och jag har ingen aning om var/om man kan lämna in barnvagnsdäck för lagning här. Har heller aldrig lagat ett cykeldäck. Kanske kan de hjälpa mig på nån cykelverkstad....

Bara man inte behöver en ny slang! För då måste vi säkert beställa den från Sverige och det kommer ta 100 år!!! (Fick vänta 16 veckor på vagnen!!)

• carola1977

det finns under Service Reservdelar.

• carola1977

varsågod. det var så lite så. lycka till!

Svar på tråden Hur laga punktering?