• Alexsi

Min 1,5 åring vill inte alls sova på dagen!

Hej alla med barn i samma ålder! Min 1,5 åriga kille vill nästan aldrig mera somna på dagen!
    Tycker detta är liite väl tidigt att avstå från dagssömnen?

Fler som har barn i samma ålder som inte vill sova på dagen?

Han somnar för natten 19-19.30 tiden och vaknar till vid 05.00 för välling, som sover sedan om man har tur till 6-6.30 tiden.

• Svar på tråden Min 1,5 åring vill inte alls sova på dagen!
  • TerrorMorsan

nej, vill han inte så vill han inte, min 2 åring brukar ibland inte sova på dagen, då somnar hon framför bolibompa

cogito ergo sum
  • Visma

Min kille på 17 månader är precis likadan.. På dagis så sover han ungefär 20 min på dagen, max 30 minuter.. O jag tycker oxå det känns som om det är för lite... Men han mår ju bra i övrigt o det är ju stört omöjligt att tvinga honom att sova...

• aug 06

Vissa barn behöver inte den vilan på dagen. Efter som han lägger sig i tid så får han den sömn han behöver tycker inte alls att det är konstigt.

Vet om flera barn som inte sover vid den åldern

• Alexsi

Hur sover era barn på natten när de inte sover på dagen? När somnar/vaknar de?

• MrsXanadu

Min stora tjej slutade sova middag när hon var 9 månader. Hon behövde helt enkelt inte sova. Hon har aldrig sovit på dagis heller. Men det har hänt att hon vid enstaka tillfället däckat på eftermiddagen. Men det hände kanske en gång i halvåret.

• mammatillpojkar

nicolas är 17 månader och hemma har han blvivit svårare att få till att somna efter lunch.. han måste verkligen sova lite fr annars somnar han vid 5 och det är ju inget kul..
    hade han klarat sej fram till 7 så hade jag inte brytt mej, då hade han fått vara utan sin middagslur :)

• SweetStarAngel

Men om han klarar sig och sover så bra på natten så varför inte.

• Alexsi

Tack för alla svar! Verkar vara vanligare än jag trott med små barn som inte sover på dagen.

Svar på tråden Min 1,5 åring vill inte alls sova på dagen!