nöttfärs
något som har något nyttigt resept på nöttfärs
något som har något nyttigt resept på nöttfärs
Köttfärs menar du?
ja på nött
Hahaha, komiskt!!!
Stek färsen i lite olja tillsammans med finhackad lök. Häll på krossad tomat och lägg i en buljongtärning och en krossad vitlöksklyfta. Krydda med t ex oregano och peppar. Låt puttra. Sockra gärna lite grann för att få fram tomatsmaken bättre. Salta eventuellt, det kanske inte behövs eftersom buljongen ger sälta.
Ja detta var ju precis som vanlig köttfärs... eller nöttfärs hihi...
Titta in här:
www.familjeliv.se/Forum-5-72/m16556173.html
ber så mycket om ursekt för stavingen men jag har dyslexi
Förlåt, det var inge illa menat, det var så gulligt bara! Min sambo har även han dyslexi så jag förstår.Förlåt om du tog illa upp
Köttfärsfyllda paprikor
4 paprikor - 2 röda, 2 gula
1 liten gul lök
1 vitlöksklyfta
150 gr fetaost
300 gr nötfärs
8 - 10 champignoner
1 tsk oregano
salt&peppar
smör
1. Värm ugnen till 250 grader.
2. Skär av toppen på paprikorna och kärna ur dem.
3. Skala och finhacka vitlök och lök.
4. Skär champignonerna i skivor.
5. Skär fetaosten i tärningar.
6. Smält smöret i en stekpanna, bryn vitlök och lök lätt, tillsätt champignonerna, köttfärsen, fetaosten, krydda med salt&peppar, oregano och blanda i någon minut.
7. Fyll paprikorna med färsen, toppa med en skiva fetaost och placera dem en smörad ugnssäker form.
8. Placera formen mitt i ugnen och stek i 250°, 20-25 minuter, tills färsen är genomgräddad. Dekorera med persilja och servera!
pixislim.blogspot.com/2006_08_01_archive.html
Brukar oxå göra fyllda paprikor..
Jag steker köttfärsen med lök och vitlök, sedan kryddar jag med spiskummin, svartpeppar, chili, lite tomatpure och ibland curry tillsätter vatten och låter det puttra tills vattnet försvunnit, sedan kokar jag ris, när riset är färdigkokt blandar jag köttfärsen och riset och fyller paprikorna, nrukar även göra tomater, och smular över fetaost!
Supergott
Du kanske kann laga den om den är lite nött.
nötfärs kan ju bli lite torrt ...ett tips är att riva i morötter och gärna paprika...går bra i köttfärsås , köttbullar, biffar mm...blir jättegott + att det är nyttigt .
hallå ohbabylove jag tog inte illa upp. det blev köttfärsås av nötfärsen tål tyvärr inte paprika men det lät gott.
*pust* skönt!!!
Du kanske kan fylla röd eller gullök med någon köttfärsröra istället????
jag brukar fylla squash meb kättfärssås eller bacon röra det är jätte gott.