• Zeldi

Quorn produkter

Hej!

Är det någon som märkt av magknip hos bebisen om ni ätit Qourn produkter? Dvs att något känsligt innehåll i Qourn går över till bröstmjölken? Min bebis fick rejält magknip efter att jag ätit Quorn, men vet så klart inte om det var just det som var orsaken. Känner mig tveksam om jag vågar testa igen för att få bekräftat om Quorn var orsak eller ej.

• Svar på tråden Quorn produkter
  • SVSH

Intressant fråga!
    Jag som ätit veg i 10 år nu fick själv nyligen rejält ont i magen efter att ha ätit quorn av ett speciellt fabrikat men tyvärr kan jag inte svara på om det även påverkade min bebis.

Skulle du vilja säga vilket fabrikat du hade ätit när din bebis fick ont så kanske vi kan dra någon slutsats.

• annalin

Finns det olika fabrikat på Quorn?
    Trodde att de bytt färg från orange till grönt bara?

Har aldrig märkt nåt på min bebis, men min sambo får dock ont i magen av Quorn!

• Pumpkin79

Jag har ätit quorn sen det var nytt flera ggr i veckan och har aldrig haft problem, inte min man heller. Bebisen har en utmärkt mage och pruttar för fullt. Däremot har jag dragit ner lite på laktos intaget, dricker valio istället för mjölk eftersom lillprutten verkade få lite knip när jag hade en mjölkorgie vid jul...

kan det vara så att det är mkt fibrer el nåt i quornet som kanske kan ge en chock för "otränade" tarmar. Det är ju allmänt känt att man måste gå över stegvis till vegkost för att inte magen och tarmarna ska få en chock av alla grönsaker o dyl.

• Zeldi

SVSH: Är tyvärr inte helt säker på vilka märken jag använt. Det märke jag vanligtvis använder heter nog "Quorn". Använde ett annat märke senast (som gav magont), tror det heter något med "Hälsa" och kallades veg färs el Hälsofärs el liknande. Grön påse. Vilket märke använde du?

• Morrizz

jag äter mycket quorn produkter och har inte märkt något speciellt hos min bebis gällande ont i magen eller så.

• rosakaninen

Visst innehåller det svamp? Och svamp är min lilla tös jättekänslig för, hon skrek flera timmar vid två tillfällen innan jag förstod varför.

• solyluna

när du säger det så börjar jag fundera. Är själv veg och har en dotter på 2,5 månad. Igår åt jag taco på qourn och på kvällen skrek hon så hon höll på att kikna, det gör hon ibland, men jag har inte t'nkt på om det har haft samband med just qorn, vilket jag äter ganska så ofta...återkommer om jag märker!!

Svar på tråden Quorn produkter