• Mimer

Mår så illa och känner mig "sjuk"?

Åh, jag mår så himla illa...... inte så jag kräks men kväljningar o ständig åksjuka...det räcker bra tack !

Jag mår också mer illa på em och kvällar.
    Då känner jag mig precis som man gör innan värsta förkylningen eller influensan bryter ut - frossa, mår illa, ont i huvet, supertrött, ont i kroppen o allmänt risig och hängig...känner mig jätteynklig på kvällarna
    Så här är det i stort sett VARJE kväll. Är i v 8.
    På mornarna känner jag mig knappt gravid, men på kvällen är det som förbytt.

Finns det fler som också känner sig "sjuka"?  Man börjar ju undra om det är normalt...

• Svar på tråden Mår så illa och känner mig "sjuk"?
  • MELIM
    Jodå, så hade jag det till vecka 13-14 ungefär. Sedan mådde jag bara lite grann illa på kvällarna upp till vecka 17. Vecka 18-34 mådde jag utmärkt på alla sätt o vis!

Nu i vecka 38 har jag börjat må lite illa igen, inte alls ovanligt sa min BM...
  • systeryster80

Här är en till! Satt just och tänkte på om det är en förkylning på gång trots allt... Men så här har det ju varit i några veckor nu Jag mår iofs illa hela dagarna, men känner mig inte så risigt som nu på kvällen.

Känner att jag bara behöver vara hemma och sova, men sjukskriva sig kan man ju inte, man är ju inte sjuk på riktigt *suck*. Förra graviditeten började jag kräkas i v 9-10 och blev sjukskriven i 6 veckor pga av det. Hoppas på att jag slipper undan det denna gången.

• MolleMalin

Jag är precis som du!!! Men det börjar bli ngt bättre. Jag är i v 10+2 idag. Usch o fy! Nästan så man önskar att man kunde kräkas så att det kanske kunde bli lite bättre.. O frossan! Tänk om man kunde bo i duschen där det är varmt o skönt!

• Mimer

Usch, ja visst är det jobbigt...stackars er som kräks också.
    På helgen har jag tänkt att det ska bli skönt att kunna vila etc, men jag har mått mera illa senaste 3 helgerna...särskilt om jag vilar, tar det lugnt, slappar i soffan, sover middag etc (har en 2-åring också så det blir ju inte jättemkt vila) när man kunnat.
    Jag har alltså mått mer illa när jag tar det väldigt lugnt, suck...mår minst illa på jobbet (!) när jag har fullt upp kanske? Eller så är det så att oavsett om jag vilar ell jobbar så mår jag mera illa ju längre dagen går och mest på kvällen.

Jag mår inte lika illa när jag stoppar ngt i munnen, äter...oftast. Eller när jag är utomhus. Tur man jobbar på dagis så man får vara ute.

• Tess82

Lider med er som mår illa men för de allra flesta så går det ju över runt v 12-14 nångång. Mitt illamående satt i till v 14-15, mådde också illa nästan hela dagarna men nu i v 25 så har jag nästan glömt hur jobbigt det var. Nu har jag svår foglossning istället men i slutändan när bebisen kommer så kommer det att vara värt alla krämpor och besvär och då glömmer vi bort allt det jobbiga .

Bf 10e Maj
  • C r e d o

Jag har haft det PRECIS som du beskriver, inte kännt nånting på morgnarna sen har det kommit runt lunchtid/em. Hos mig har det gått över i vecka 16-17 alla tre gångerna, så det är bara att hålla ut. Man vänjer sig faktiskt efter ett tag, även om det inte är SÅ kul att leva just den perioden... Hoppas du mår bättre snart.

• Fia7

Fr.o.m v 7 har jag mått jättedåligt med mina gravidieter. Med senaste blev jag inlagd med dropp två gånger för jag fick inte behålla nå´t. Sen blir man fruktansvärt trött där i början! Ja, man blir verkligen ynklig. Fick påminna mig hela tiden att det var en "postiv sjukdom"... ...
    Har börjat må bättre runt v 15.
    Lycka till allihopa som e gravida! Vill nästan bli det igen trots allt detta....

• Mimer

Tack alla
    Jo jag vet ju att det blir bättre, när jag väntade min dotter så mådde jag illa( fast inte lika mkt som denna gång) från v6-v9 ungefär, så det var ju rätt lindrigt.
    Hoppas det ska gå över till v 12 nu iallafall!

och postafen är ju slut på alla apotek! Tänkte prova, fast jag vet att jag blir dödligt trött av dom...eller kanske ska prova seaband istället?

• annelip

Joo jag känner mig grymt risig..som du säger, ständigt åksjuk och frossa, ont i huvudet och halsen osv..grymt jobbigt..hoppas att det går över snart, är i vecka 10 nu =)

Svar på tråden Mår så illa och känner mig "sjuk"?