• Pucke

    att bli 3

    jag och sambon kom på oss själva igår med tanken, "om 10 veckor är vi 3 st och vi kommer inte vara bara vi 2"

    Tanken slog en rätt hårt i bakhuvudet och man började fundera på hur det skulle gå. Blir man en bra pappa, klarar man de prövningar som kommer med barnet.
    Jo det gör man säkert på sitt eget lilla sätt.

    Men ändå, tanken av att man nu kliver in i en värld som man aldrig varit i och bara fantiserat om känns lite skrämmande men så otroligt spännande och längtansfull.

    Måste säga att detta är något jag drömt om i många år så jag längtar nåt otroligt.

  • Svar på tråden att bli 3
  • Mikkel räv

    Jo, det är stort, inget slår det! Men när det väl händer, så efter ett par veckor så känns det som om h*n alltid funnits...
    Barnet blir så självklart. Livet förändras, och man kommer knappt ihåg hur det var innan, för kärleken till den som kommit och invaderat ens liv blir så stor!

  • Jahapp

    Håller med Mikkel...... efter några månader är det svårt att komma ihåg vad man gjorde innan barnet föddes. Det känns helt ok att sitta hemma en lördagkväll och kolla på TV. Träningen känns inte lika viktig och jag förstår plötsligt varför mina kompisar med barn har gått upp några kilo.....

Svar på tråden att bli 3