• lurksmulan

Varmt med nyfödd i sjal på sommaren?

I början av augusti är jag beräknad att få vårat andra barn, och jag är sugen på en sjal den här gången.
    Men är det inte väldigt varmt att bära i sjal mitt i sommaren? Man är ju ganska varm till att börja med, och sen invirad i sjal och bebisens kroppsvärme på det?
    Och blir det inte ännu varmare för bebisen?

• Svar på tråden Varmt med nyfödd i sjal på sommaren?
  • blonde redhead

Det finns sjalar som är väldigt svala. Jag har burit två sommrar i rad och tycker inte det är jobbigt om man har en sval sjal.

• Tindrande

jag bar min dotter hela sommaren, hon föddes i maj, det gick jätte bra, men visst lite varmt var det ibland.
    Men det finns jätte bra sommarsjalar

• lurksmulan

Hur vet man vilka som är sommarsjalar?
    Jag är helt novis när det gäller sjalar men tycker det verkar smidigt.
    Jag hade en babybjörn med sonen, men jag fick ont i ryggen av den.

• EnsammaMamma

jag fick barn i juni men bar inte sjal under de varmaste tim på dagen men min dotter låg ner i själen så hon var helt täckt av den.

• Mamma Eli

Till en nyföss ska man nog helst ha en trikåsjal, eftersom de ger efter mer och blir mjukare för bebisen. Tunna, vävda sjalar är annars bl.a. Amazonas Carry Sling, Amazonas Antigua och Calin Bleu Gauze. Annars finns det också bättre bärselar som t.ex. Ergo och Patapum. Kika in på www.sjalbarn.se för mer läsning!

Lycka till!

• lurksmulan

Skiljer det mycket i priser mellan de olika märkena?

• Lejån

Tipsar verkligen om en Calin Bleu Gauze. Jättehärlig sommarsjal som är lätt att knyta också!

• MuminMy

Hade min kille i en moby wrap - han föddes mitt i supervarma sommaren 05 och jag tycker inte det var så farligt med värmen... man behöver ju inte ha något annat än en amningsBH under så det är inte vamare än en vanlig tröja.

Jag hade inte valt en Calin Blue Gause framför en trikåsjal till en nyfödd - det är så mycket värt att man kan ha sjalen färdigknuten på sig och bara ta barnet i och ur - jag tror tröskeln blir för hög om man ska "knyta om" varje gång man tagit ur barnet. Men den är verkligen tunn och sval

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • blonde redhead

Jag tycker Calin Bleu Gauze är jätte bra även till nyfödd! Den går också att ha färdigknuten om man vill. Jag har haft en sådan till min tjej som är född i maj

Svar på tråden Varmt med nyfödd i sjal på sommaren?