• Kuben

Tips på bra förskola eller dagmamma i Vasastan/Stockholm?

Hej!

Vi bor i Vasastan (Sibirien) i Stockholm och står sedan ett bra tag tillbaka i kö för förskola. Undrar nu om ni har några bra tips på dagis eller dagmamma i trakten? Vi har en livlig tjej, minst sagt, och jag känner att jag verkligen måste söka rätt på ett som hon blir väl emottagen på och där hon får en chans att röra sig mm.

Blir jätteglad om jag kan få tips från er, eller kanske tips vilka som INTE är bra!

Bamsekramar!

• Svar på tråden Tips på bra förskola eller dagmamma i Vasastan/Stockholm?
  • MammaFia

Har haft med några av kooperativen att göra tidigare.

Jag vet att de är ute mycket på de flesta ställen.

Varför är det så mycket månad kvar i slutet av pengarna?
  • beauty

Hej!
    jag kan rekommendera Jensen Education (Jensens Förskola). Min son går där och vi är mycket nöjda.
    se deras hemsida: www.jensenforskola.se

• C7Smile

Jag letar också dagis i Vasastan. Jag kollade upp Jensens förskola och den verkar ju jättebra! Beauty - vet du hur det är med plats där? Stod ni länge i kö?

• C7Smile

Jag letar också dagis i Vasastan. Jag kollade upp Jensens förskola och den verkar ju jättebra! Beauty - vet du hur det är med plats där? Stod ni länge i kö?

• Isolde

En kommunal förskoleenhet som är väldigt bra är Sabbatsbergs förskolor – Orion, Torsgränd och Kastanjebacken. De ligger på Västmannagatan och nere i Sabbatsbergsområdet (liksom bakom Vasaparken). Vi har vår dotter på Kastanjebacken och är väldigt nöjda! De är ute mycket, får "hemlagad" mat och har ett mycket tydligt pedagogiskt program (baserat på Reggio Emilia).

Rekommenderas!

~ reta inte djuren, ty de retar sig själva ~
Svar på tråden Tips på bra förskola eller dagmamma i Vasastan/Stockholm?