grrrr vi får inget lånelöfte
Jag blir så irriterad på dessa j*vla banker!
Grejen är den att vi just nu bor i en bostadsrätt men har hittat en ny lägnehet närmare stan som vi verkligen verkligen vill ha. Eftersom vi köpte vår lägenhet billigt kommer vi garanterat få ut minst 200 000 i vinst efter att vi har sålt den (lågt räknat), inga problem att betala handpenning och mäklare alltså.
Visningen äger inte rum förän i slutet på januari så för att vara på den säkra sidan tänkte vi fixa ett lånelöfte i god tid innan men det verkar helt kört.
Min sambo har fast anställning sedan 97 och tjänar hyfsat bra, vi klarar oss utan problem, men eftersom jag pluggar på högskolan så räknas min inkomst som 0 kr. Att jag också har fast anställning på ett företag där jag just nu bara arbetar på somrarna är visst inget man tar hänsyn till i kalkylen.
Dessutom har vi 2 bilar varav en ska säljas snart, inga andra lån än det på bostadsrätten och inga betalningsanmärkningar.
*suckar*
som student går det tydligen bra att hyra en svindyr studentlägenhet till överpris, men att köpa en billigare är visst uteslutet. Dessutom känner jag massor med folk som utan problem fått låna mer pengar än de klarar av att betala så jag fattar varför inte vi skulle kunna få ett lån.
Nej, i morgon ska det ringas till banken. Jag ska ha ett lånelöfte om jag så ska tjata mig till det. Vill inte ge upp den där mysiga lägenheten pga en massa byråkratiska bankmänniskor *surar*